نقش کابل شبکه در زیرساخت دوربین مداربسته

آیا می توانید از کابل های اترنت CAT6 یا CAT5 برای دوربین مداربسته استفاده کرد و نقش کابل شبکه در زیرساخت دوربین مداربسته چیست ؟ 

اگر فکر می کنید آیا می توان برای سیم کشی دوربین های مداربسته از کابل های CAT5 کابل کشی موجود خود استفاده کرد این مقاله را مطالعه کنید. 

در این مقاله در مورد کاربردهای کابل کشی داده در سیستم های دوربین مدار بسته و کاربردهای آن بحث خواهیم کرد.

CCTV بر پایه کابل های CAT5/6

برای اتصال کابل های دوربین مداربسته می توان از کابل های جفت به هم تابیده استفاده کرد اما مهم است که قبل از این کار چند مورد را در نظر بگیرید. نکته قابل توجه این است که شما چه نوع دوربین CCTV دارید؟ چگونه می خواهید نیروی برق مورد نیاز دوربین ها و دستگاه ضبط (DVR / NVR) را تامین کنید. 

استفاده از CAT5e/6 در سیستم های IP CCTV

CCTV مبتنی بر IP دیجیتال طوری طراحی شده اند که می تواند به کابل کشی جفت تابیده متصل شود اما نحوه اتصال دقیق آن ممکن است بین CCTV مختلف متفاوت باشد. اکثر سیستم های مبتنی بر IP از یک سوئیچ Power Over Ethernet (POE) داخلی ساخته شده اند این بدین معنی است که فیلم و برق CCTV می تواند از طریق کابل داده مشابهی که بین ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) و دوربین ها وجود دارد، تأمین شود.

انواع دیگر سیستم های IP CCTV از سوئیچ POE، ساخته نشده اند. در موارد مانند این ممکن است لازم است تا یک انژکتور POE برای تامین برق مورد دوربین CCTV نصب کنید. آشنایی درست از کابل POE و استفاده از آن برای مواردی که امکان تامین نیروی برای با استفاده از NVR یا برخی دوربین های IP وجود ندارد ممکن است بخواهیم از روش های سنتی تامین برق مانند واحد تامین برق (USP) استفاده کنیم. این ایده برای اجرای طولانی مفید است جایی که تصویر دوربین خوب است اما ممکن است با افت ولتاژ مواجه شویم. انواع دیگر IP NVR سوئیچ شبکه در کانال های ویدئو نصب نشده اند، اما در عوض یه شبکه اترنت / دیتای محلی و از آن طریق به دوربین ها وصل می شوند. به احتمال زیاد شما از یک سیستم مانند این ها در سیستم های بسیار بزرگ یا سیستم هایی استفاده می کنید که شبکه کابل کشی داده نصب شده و نمی توانید کابل ها را از دوربین به NVR هدایت کنید. همین قوانین در مورد تغذیه دوربین ها نیز می توان به کار برد، بسته به نوع ساخت / مدل دوربین های نظارتی، انرژی توسط انژکتور POE، سوئیچ POE یا PSU تامین می شود. 

سوئیچ های POE برای منطقه بندی سیستم های مدار بسته IP

اگر چند دوربین دارید که قرار است همه نسبتاً نزدیک به هم نصب شوند اما از NVR فاصله دارند، همیشه منطقی نیست که تلاش کنید همه کابل ها را به سایت NVR وصل کنید. کاری که می تواند نصب را سرعت بخشیده و میزان کابل شبکه مورد نیاز را کاهش دهد ایجاد یک منطقه با کنار هم قرار دادن دوربین ها است. در این منطقه می توان یک سوئیچ شبکه را برای دوربین ها نصب کرد. با نصب سوئیچ POE، این امکان برای POE فراهم می شود تا تمام پورت های سوئیچ شبکه را تامین کند. بسته به نوع سوئیچی که نصب می کنید ممکن است برای خاموش یا روشن کردن POE در درگاه های سوئیچ به رابط کاربری سوئیچ شبکه نیاز داشته باشید. 

استفاده از کابل های CAT5 و cat6 برای سیستم های مداربسته آنالوگ

 من هنوز هم بسیاری از سیستم های مدار بسته آنالوگ را نصب می کنم و وضوح تصویر هم اکنون از طریق سیستم های HD-TV1 با کمی هزینه کمتر مطابق CCTV مبتنی بر IP می باشد. اکنون تأمین کنندگان من دوربین های مداربسته ۸ MP TVI را با قیمت بسیار مناسب تهیه می کنند و این به طور مداوم به بهبود هزینه می انجامد. متداول ترین کابل برای دوربین مداربسته آنالوگ کابل کواکسیال RG59 است، اما در صورت یافتن اتصالات مناسب متناسب با این کابل، از کابل های دیگری مانند RG6 نیز می توان استفاده کرد. با این حال، می توانید از کابل های Cat5 / 6/7 نیز استفاده کنید به شرطی که در هر دو انتهای کابل از بالون استفاده کنید. بالون یک ترانس متعادل است که کابل کواکس نامتعادل را با کابل جفت پیچ خورده نامتعادل (Cat5) مطابقت می دهد. این کار به شما این امکان را می دهد که کابل های داده CAT5 و CAT6 را بین DVR، دوربین های مداربسته آنالوگ و دوشاخه BNC متصل کنید. 

استفاده از بالن های پسیو منفرد 

برای اتصال دوربین مدار بسته DVR می توان از یک جفت بالون پسیو استفاده کرد. در هر انتهای کابل یک بالون لازم است به همین دلیل معمولاً به صورت جفت به فروش می رسند. لازم است تا به منظور نصب صحیح تلاش کنید تا اتصالات نر BNC را هم وصل کرده و اتصالات ماده را به انتهای دیگری که کار نخواهند کرد وصل نمایید. بهتر است برای این منظور از دوشاخه های RJ45/8P8C استفاده نمایید. بیشتر بالون های تصویری اجازه نمی دهند که از جریان مستقیم DC جهت تامین نیرو استفاده کرد. آنچه در اینجا می توانیم انجام دهیم، استفاده از یک یا دو جفت برای اتصال ویدیویی به بالون ها و استفاده از یک جفت دو جداگانه برای اتصال به پریز برق معمولی و اتصال به یک منبع تغذیه PSU است. این باعث می شود که کابل کشی پشت DVR بهم ریخته باشد و جفت های نازک روی کابل اترنت به راحتی خراب شده و هنگام جابجایی از بین می روند، بنابراین من ترجیح می دهم از بالون های ویدئویی که می تواند اتصال RJ45 داشته باشد استفاده کنم.

بالون ویدئویی منحصر به فرد + منبع تامین نیرو DC 

همانطور که قبلاً گفتم من ترجیح می دهم از بالون های منفعل ویدئویی استفاده کنم زیرا این باعث می شود کابل های دوربین مداربسته در محل DVR بسیار مرتب تر شوند. 

 منطقه بندی CCTV با بالون های ویدئویی چند کاناله 

دقیقاً مانند پیشنهادی که برای استفاده از سوئیچ های شبکه در سیستم ها و انواع دوربین مداربسته IP عنوان گردید، همین کار را می توان با بالون های ویدیویی چند کاناله انجام داد. می توانید کابل کواکسیال را از دوربین های مداربسته به یک مکان مرکزی ببرید، لذا امکان پذیر خواهد بود که یک بالون ویدیویی چند کاناله برای توزیع سیگنال های ویدئویی نصب شود. این کار با تبدیل سیگنال ویدئویی که از یک جفت منحصر بفرد کابل CAT5/6 ( از ۴ جفت) استفاده می کند میسر می شود. این بدان معنی است که ۴ دوربین CCTV با کابل اترنت کانورت خواهد شد. گزینه های دیگری مانند بالون های ویدئویی ۸ کانال و ۱۶ کانال وجود دارند که برای حمل همه کانال های ویدیویی به ترتیب به ۲ و ۴ کابل نیاز خواهند داشت. 

 برای تأمین برق دوربین های CCTV، توصیه می شود در صورت وجود سوکت برق، PSU را نزدیک انتهای دوربین نصب کنید، زیرا در این صورت تعمیر و نگهداری آسان تر خواهد بود. 

استفاده از کابل های شبکه جهت اتصال مانیتور

  اگر مانیتور را در مکانی نزدیک به دوربین مداربسته DVR / NVR نصب می کنید، می توانید از کابل کشی شبکه اترنت نیز برای این منظور استفاده نمایید. این می تواند بسیار سودمند باشد زیرا دستیابی به کابل های HDMI / VGA برای اتصال تصویری بین تجهیزات ضبط و مانیتور آسان نیست، در واقع HDMI نسبت به HDMI عادی و بدون تجهیزات اضافی می تواند برای فواصل بیش از ۱۵ متر استفاده شود. اینکه بهتر است از چه تجهیزات شبکه ای استفاده کنید به نوع اتصال ویدیویی که می خواهید استفاده نمایید، بستگی دارد.

بهترین کیفیت تصویر‍ HDMI با استفاده از کابل های Cat5/6

اینکار بهترین کیفیت تصویر را منجر خواهد شد، برای استفاده از Cat5 / 6 جهت این اتصال به یک جفت بالون تصویری HDMI-Cat5 نیاز خواهیم داشت. برخی می توانند سیگنال HDMI را تا ۱۰۰ متر انتقال دهند. برخی از مدل ها پیشنهاد می کنند که از کابل داده برای تغذیه بالون ها استفاده کرد اما توصیه می شود که برای هر بالون منبع تغذیه مجزا در نظر بگیرید. مسافتی که می توانید سیگنال HDMI را ارسال کنید به رزولوشن تصویری که می خواهید ارسال نمایید بستگی دارد، رزولوشن های بالاتر HDMI که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند به مسافت های دور ارسال نمی شود. ممکن است لازم باشد برای انتقال تصوایر با رزولوشن بالاتر از کابل هایی ورژن بالاتر مانند CAT6، CAT6a، و CAT7 استفاده کنید. 

انتقال VGA از طریق کابل های Cat5/6

گزینه دیگر استفاده از اتصال VGA به جای HDMI است، درصورتی که مانیتور / ضبط کننده شما از این موضوع پشتیبانی می کند. هر دو انتهای کابل VGA به NVR/DVR و مانیتور و کابل Cat5/6 و بالون ها متصل خواهد شد. بیشتر بالون های VGA می توانند از ۱۰۸۰p تا مسافت ۵۰ متر پشتیبانی کنند. ذکر این نکته نیز مهم است که VGA از صدا مانند HDMI پشتیبانی نمی کند.

BNC Video Out/Phone با استفاده از کابل cat5/6

اکثر ضبط کننده های دوربین مدار بسته گزینه ای برای خروج ویدیوی BNC Video Out را دارند. این کار را می توان به طور معمول از داخل NVR / DVR پیکربندی کرد تا امکان نمایش همه فیلم های دوربین از یک یا تعداد معدودی کانال فراهم شود. برای اتصال BNC Video Out به مانیتور از طریق کابل کشی اترنت داده می توان از بالن ویدئویی پسیو منفرد استفاده نمایید. اگر مانیتور شما دارای ورودی BNC است، این می تواند مستقیماً به آنجا متصل شود، در غیر این صورت می توانید از آداپتور phono BNC استفاده نمایید. شاید شما متوجه شوید که برای اتصال بالن های به مانیتور یا تجهیزات ضبط لازم است از اتصال دهنده های نر BNC و دوشاخه های ماده BNC نیاز دارید.  

استفاده از اینترنت برای مشاهده یا پخش از راه دور

امروزه اکثر تجهیزات و زیر ساخت دوربین مداربسته دارای امکاناتی هستند که می توانند در صورت دور بودن از سایت از طریق مواردی مانند تلفن های هوشمند، تبلت، رایانه شخصی و غیره به تجهیزات دوربین مدار بسته دسترسی داشت. برای کار کردن، لازم است به اینترنت دسترسی داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار اتصال کابل اترنت مستقیم به روتر باند پهن / شبکه محلی (LAN) است. برخی از سیستم ها امکان اتصال بی سیم را فراهم می کنند، اما اینترنت سیمی بسیار مطمئن تر است. 

 استفاده از کابل های داده در دوربین های CCTV، می تواند سیستمی جهت استفاده در آینده باشد. (Future -Proof). 

توصیه می شود از کابل های Cat5/6 برای تمام سیستم های CCTV استفاده کرد، چرا که پیش بینی می شود این موضوع، موضوعی است که در آینده نیز کاربرد خواهد داشت. در صورتی که مشتری بخواهد بین سیستم های مبتنی بر IP و آنالوگ تغییر ایجاد کند، این تغییر امکان پذیر خواهد بود (برخلاف کابل کواکسیال). 

در صورت امکان از Cat5 / 6 اسکرین شده استفاده کنید. 

شرکت پارسیان فیبر ارتباط اکیداً توصیه می کند هنگام استفاده از کابل کشی داده برای سیستم های مداربسته، از کابل اسکرین شده برای محافظت در برابر منابع تداخل خارجی استفاده کنید. این امر به ویژه در سیستم های مداربسته آنالوگ هنگام استفاده از بالون بسیار مهم است زیرا تداخل در تصویر دوربین اثر می گذارد. 

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟