زیرساخت دوربین های مداربسته و نکات مهم در انتخاب کابل دوربین مداربسته

زیرساخت دوربین های مداربسته و نکات مهم در انتخاب کابل شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته

سیستم های نظارتی مدار بسته و تجهیزات زیرساخت دوربین های مداربسته کمک بسیار موثری در حفاظت، نظارت و کنترل سیستمها، مراکز تجاری، مناطق صنعتی و … به شمار می آید. یکی از مهمترین تجهیزات زیرساخت سیستم های نظارتی، کابل دوربین مدار بسته است.

استفاده از این تجهیزات در دنیای امروز باعث کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه ها و افزایش امنیت میگردد. کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربردهای آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی، نظامی، قضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس را نیز دارد.

شرکت پارسیان فیبر ارتباط PFC تامین کننده اقلام پروژه های بزرگ نظارت تصویری در حوزه های مختلف آماده طراحی، مشاوره، تامین و اجرای پروژه های بزرگ می باشد. این شرکت با داشتن نیروی متخصص، توانمندی خود را در این حوزه به اثبات رسانده است.

فواید نصب دوربین مدار بسته

از جمله مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جلوگیری از ارتکاب جرایم
  • کاربرد صنعتی
  • کنترل ترافیک
  • امنیت نقل و انتقال
  • بانکها
  • حفظ امنیت ساختمان، مهم‌ترین مزیت نصب دوربین مدار بسته
  • حفظ امنیت ساختمان با دوربین مدار بسته
  • کاهش هزینه بیمه با استفاده از دوربین مدار بسته، مزایا اقتصادی دوربین مدار بسته
  • کنترل و پایش کارمندان با کمک دوربین مدار بسته
  • کنترل ورود و خروج خودروها از مزایای پیشرفته دوربین‌های مدار بسته
  • محافظت از سلامت کودک و فرزندان با استفاده از دوربین‌های مدار بسته کنترل از راه دور

بستر زیر ساخت مناسب دوربین مدار بسته

زیرساخت ها در هر پروژه ای از اساسی ترین بخش های آن می باشد. در پروژه های نظارت تصویری، کابل کشی شبکه دوربین ها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. یک طراحی خوب و اجرای مناسب در شبکه های نظارت تصویری باید علاوه بر بعد کیفی، از نظر مالی و آینده نگری نیز قابل توجیه باشد. به طوری که علاوه بر رفع نیازهای فعلی کارفرما قابلیت انعطاف و توسعه نیز داشته باشد.

نکته مهم در کابل کشی دوربین مدار بسته این است اجزای دوربین از بهترین کیفیت برخوردار باشد و افراد بدانند که چگونه دوربین مناسب و تجهیزات مناسب آن را انتخاب کنند. انتخاب کابل نیز در کیفیت تصاویر ایجاد شده در دوربین مدار بسته تاثیر بسیاری داشته و در صورتی که کابل به کار رفته در دوربین، از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، تصاویر ایجاد شده نیز از وضوح و کیفیت کافی بهره مند نبوده است.

اما چه کابل دوربین مدار بسته ای برای کابل کشی دوربین مدار بسته استفاده نماییم؟ این سوالی است که برای بسیاری از کاربران دوربین ها وجود داشته و ممکن است آنها را در هنگام خرید دچار سردرگمی نماید.

 مجموعه شرکت پارسیان فیبر ارتباط سعی دارد در ادامه این مطلب به شما در انتخاب بهترین کابل شبکه دوربین مدار بسته و تجهیزات زیرساخت دوربین مدار بسته راهنمایی های لازم را انجام دهد.

همچنین در صورت کسب راهنمایی های بیشتر در خصوص خرید کابل شبکه برای دوربین مدار بسته و اطلاع از قیمت کابل دوربین مدار بسته می توانید با شماره 02172978000 تماس حاصل فرمایید.

انواع کابل دوربین مداربسته به همراه کاربرد، مشخصات و ویژگی های کابل CCTV

کابل های دوربین مداربسته بخش مهمی از سیستم های امنیتی هستند و انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. هر نوع مشخصات خاص خود را دارد، بنابراین مهم است که بدانید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

آیا تا به حال آن جعبه‌های مربعی عظیم را دیده‌اید که تمام کابل‌ها از داخل آن بیرون آمده اند. ممکن است شنیده باشید که آنها در امنیت چه نقشی دارند، چگونه این دوربین ها بر جرم نظارت می کنند و چگونه رعایت ایمنی کارگران را ردیابی می نمایند. اما آیا می دانید چه نوع کابلی در داخل آن دوربین ها وجود دارد؟

در اینجا راهنمای دقیق در مورد نوع کابل‌های دوربین مدار بسته فهرست شده است.

انواع اصلی کابل های CCTV

کابل های انتقال تصویر بخش مهمی از هر سیستم امنیتی هستند. از این کابل ها برای اتصال دوربین به دستگاه ضبط استفاده می شود.

کابل دوربین مداربسته انواع مختلفی دارد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

  • کابل های کواکسیال
  • کابل های ترکیبی (کواکسیال و برق)
  • کابل های جفت به هم تابیده
  • کابلهای فیبر نوری

رایج ترین نوع کابل دوربین مدار بسته، کابل کواکسیال است. کابل دوربین مدار بسته کواکسیال یک سیم مسی است که می تواند به صورت مفتول  و یا افشان باشد و با عایق و یک سپر فلزی احاطه شده است. این نوع کابل اغلب برای اجرا در مسافت های طولانی استفاده می شود، زیرا نوع خاصی از این کابل ها می تواند سیگنال را در مسافت های طولانی تر بدون از دست دادن کیفیت منتقل کند.

نوع دیگری از کابل دوربین مداربسته، کابل جفت به هم تابیده است که از دو سیم عایق تشکیل شده است که به دور یکدیگر تابیده شده اند. این نوع کابل اغلب برای کارکردهای کوتاه تر استفاده می شود، زیرا کمتر تحت تأثیر تداخل قرار می گیرد.

کابل دوربین مداربسته کواکسیال

کابل های دوربین مداربسته کواکسیال RG-59 بخش مهمی از ارتباطات مدرن هستند. کابل coaxial در طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله دوربین مدار بسته، ماهواره و سیستم های آنتن استفاده می شود. کابل های کواکسیال نیز در شبکه های کامپیوتری و سایر سیستم های ارتباط داده استفاده می شوند. مزیت اصلی کابل کواکسیال این است که می تواند سیگنال هایی با فرکانس و پهنای باند بسیار بالا را حمل کند. این کابل را برای انتقال داده با سرعت بالا ایده آل می کند. کابل های کواکسیال همچنین در برابر تداخل الکترومغناطیسی ایمنی خوبی دارند و برای استفاده در سیستم های دوربین مداربسته ایده آل هستند. کابل های کواکسیال معمولاً از مس یا آلومینیوم ساخته می شوند، اگرچه ممکن است از مواد دیگری نیز در ساخت آنان استفاده شود. آنها معمولاً با مواد مختلفی از جمله PVC، پلی اتیلن و تفلون عایق بندی می شوند. هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از کابل های کواکسیال برای سیستم دوربین مداربسته خود، باید مزایا و معایب آن را بسنجید تا ببینید آیا آنها برای نیازهای خاص شما انتخاب مناسبی هستند یا خیر.

ویژگی ها، مزایا و معایب اصلی کابل کواکسیال

مزایای کابل کواکسیال

معایب کابل کواکسیال

دوام بسیار بالانصب گران‌تر از سایر انواع کابلها
بادوام و پایدارتاثیر جریان برق روی نمونه های کم کیفیت
سیم کشی و نصب آسان استبهم ریختگی تصویر در استفاده از برخی کانکتور های BNC
حداکثر ظرفیت 10 مگابیت بر ثانیه 

کابل دوربین مدار بسته ترکیبی (کواکسیال و برق)

کابل های ترکیبی نوعی از کابل ها هستند که اغلب در سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می شود. کابل ترکیبی یک راه مطمئن و راحت برای اتصال دوربین های مداربسته به منبع برق و دستگاه ضبط فراهم می کند و در دوربین های آنالوگ از آن استفاده می شود. کابل‌های سیامی در طول‌ها و گیج‌های مختلف موجود هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را برای هر نوع نصبی سفارشی کرد.

ویژگی ها، مزایا و معایب اصلی کابل ترکیبی

مزایا کابل ترکیبی

معایب کابل ترکیبی

که زیرساخت کابل کشی را ساده می کند، زیرا تنها یک کابل کشی مورد نیاز استبه اندازه سایر کابل هاانعطاف پذیر نیستند
با استفاده از این کابل در زمان میتوان صرفه جویی کردمسیریابی کابل مشکل است
معمولاً در تأسیسات (CCTV) استفاده می شود.با انواع تجهیزات دوربین مداربسته سازگار نیست

کابل دوربین مداربسته تحت شبکه جفت به هم تابیده

کابل زوج به هم تابیده و یا  Peer to Peer کابل شبکه مسی نوعی کابل است که در شبکه های کامپیوتری و سیستم های تلفن استفاده می شود. این کابل شامل دو سیم مسی عایق شده است که به دور یکدیگر پیچیده شده اند علت به دور هم پیچیده شدن سیم ها، کاهش تاثیر گذاری نویز و کاهش تداخل الکترومغناطیسی بر روی سیگنال های تصویر دوربین مدار بسته است. کابل شبکه رایج ترین نوع کابل کشی است که در دوربین های مدار بسته و سیستم های تلفن استفاده می شود.

کابل های مسی (twisted pair) نوعی کابل است که کاربردهای مختلفی دارد از جمله در شبکه های کامپیوتری، دوربین مدار بسته و سیستم‌های تلفن از آن استفاده می شود.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب کابل‌های جفت بهم تابیده

مزایای کابل‌ جفت بهم تابیده

معایب کابل‌ جفت بهم تابیده

انعطاف پذیرینیاز به تجهیزات خاص
سهولت نصبکابل کشی جفت پیچ خورده در انواع گیج های مختلف موجود است که امکان استفاده از آن را در طیف وسیعی از کاربردها فراهم می کند
مقاوم در برابر تداخل الکترومغناطیسی 

کابل فیبر نوری در دوربین مداربسته

سرعت بالا و پهنای باند وسیع و توسعه پایدار در زیرساخت دوربین مدار بسته با فیبر نوری

در نهایت، کابل فیبر نوری وجود دارد که از یک هسته شیشه ای یا پلاستیکی تشکیل شده است که توسط عایق احاطه شده است. این نوع کابل اغلب برای مسیرهای بسیار طولانی استفاده می شود، زیرا می تواند سیگنال را در فواصل طولانی بدون از دست دادن کیفیت منتقل کند.

هر چند در نگاه اول ارتباط چندانی میان تکنولوژی دوربین های مداربسته به عنوان یک سیستم حفاظتی و فیبر نوری به عنوان یک فضای انتقال اطلاعات دیده نمی شود ولی اهمیت آن را در سیستم های گسترده حفاظتی نمی توان نادیده گرفت. در حالی که پیش از این فیبرنوری در سیستم های مخابراتی جایگزین ارتباط رادیوی بین شهری شده است، در حال حاضر کاربرد وسیعی در دوربین های مداربسته و مصارف دیگر یافته است. استفاده از بهترین طراحی و بروزترین روش زیر ساخت سیستم های دوربین مدار بسته مهمترین عامل انجام پروژه های بزرگ در حوزه نظارت تصویری می باشد.

نحوه انتخاب کابل دوربین مداربسته مناسب و  نکات مهم در انتخاب کابل های مورد نیاز دوربین مداربسته

کابل CCTV برای هر سیستم دوربین مداربسته ای ضروری است.  کابل شبکه دوربین مدار بسته لینکی بین دستگاه ضبط تصاویر و دوربین ها ایجاد کرده و به شما امکان مشاهده و ضبط فیلم در واحد CCTV را می دهد. هنگام خرید کابل های دوربین مداربسته باید به چند نکته توجه کرد؛ مانند طول کابل، کانکتورها و درجه نظارت. طول کابل دوربین مدار بسته مهم است زیرا باید مطمئن شوید که کابل به اندازه کافی بلند است تا از دوربین به DVR برسد. کانکتورها مهم هستند زیرا باید با دوربین و DVR شما سازگار باشند. کابل surveillance-grade CCTV برای استفاده در سیستم های دوربین مداربسته طراحی شده و از مواد با کیفیت تر نسبت به کابل دوربین مدار بسته معمولی ساخته شده است.

کابل ارتباطی بین دوربین، دستگاه ضبط تصاویر و مانیتور بخش مهمی از هر سیستم دوربین مداربسته است و انتخاب نوع کابل مناسب برای نیازهای شما مهم است.

  1. انواع سیگنال مورد استفاده توسط دوربین مدار بسته

مهمترین عامل نوع سیگنالی است که دوربین شما استفاده می کند.

سه نوع سیگنال اصلی وجود دارد که توسط دوربین های مدار بسته استفاده می شود:

  • کامپوزیت
  • کامپوننت
  • HD-SDI

سیگنال های کامپوزیت و کامپوننت را می توان از طریق کابل کشی کواکسیال استاندارد منتقل کرد، در حالی که سیگنال های HD-SDI به کابل کشی تخصصی نیاز دارند. کابل کشی کواکسیال رایج ترین نوع کابلی است که برای سیستم های دوربین مداربسته استفاده می شود، بنابراین اگر مطمئن نیستید که دوربین شما از چه نوع سیگنالی استفاده می کند، به احتمال زیاد یک کامپوزیت یا کامپوننت است.

  1. طول مناسب کابل برای دوربین مدار بسته

    نکته بعدی که باید در نظر بگیرید فاصله ای است که کابل باید اجرا کند.

    اجرای طولانی تر به کابل کشی با کیفیت بالاتر نیاز دارد تا از دست دادن سیگنال به حداقل برسد. برای اجرای بیش از 100 متر، باید از کابل های محافظ با کانکتورهای کم تلفات استفاده کرد. کابل‌های ضخیم‌تر می‌توانند داده‌های بیشتری را حمل کنند و کمتر دچار از دست دادن سیگنال می‌شوند، اما کار با آنها نیز دشوارتر است. بنابراین، فقط در صورت نیاز به ظرفیت اضافی از کابل های ضخیمتر استفاده کنید در غیراین صورت از کابل نازک تر استفاده کنید. با در نظر گرفتن همه این عوامل، می توانید انتخابی مطئمین داشته باشید.

  2. توان مالی خریدار

برای خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته با کیفیت و قیمت مناسب باید انواع مختلف کابل ها را از لحاظ گوناگون بررسی کنید. همچنین در خرید بهترین کابل شبکه دوربین مدار بسته باید توان مالی و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

5. ماهیت تجهیزات نظارت تصویری

ماهیت تجهیزات نظارت تصویری به نوع دوربین مداربسته و کابل شبکه بستگی دارد. به عبارت دیگر هر چه این تجهیزات و دستگاه پیشرفته تر و پیچیده تر باشند به کابل هاییی با فناوری جدیدتر نیاز دارند. کابل فیبر نوری یکی از کابل های شبکه است که در ساخت آن از تکنولوژی های مدرن بهره گرفته شده است و از گران ترین انواع کابل ها به شمار می رود.

6. مارک و برندهای تجاری

کیفیت بسیاری از این کابل ها به نوع برند تولید کننده کابل شبکه بستگی دارد؛ برندهای Draka ، Belden ، Canford  و  Canare از جمله تولیدکنندگان کابل  شبکه دوربین مدار بسته اند که در بخش دیگر مقاله در مورد آن ها صحبت می کنیم.

حداکثر طول کابل دوربین مدار بسته چقدر باید باشد؟

حداکثر طول کابل دوربین مدار بسته چقدر باید باشد؟

حداکثر طول کابل دوربین مدار بسته چقدر باید باشد؟

برای دوربین های با استانداردهای مختلف، طول کابل شبکه دوربین مدار بسته متفاوت است؛ به عنوان مثال برای استفاده از کابل های شبکه در کابل کشی دوربین مدار بسته حداکثر طول کابل90 متر می باشد. 

اما با استفاده از تقویت ‌کننده سیگنال و آمپلیفایرهای مناسب، ممکن است طول کابل را تا 200 یا 300 متر نیز افزایش داد. همچنین، استفاده از کابل‌های فیبر نوری به طور کلی می‌تواند طول کابل را به چندین کیلومتر افزایش دهد. با این حال، برای دقت بیشتر باید به مشخصات فنی دوربین مدار بسته و کابل مورد استفاده مراجعه کرد.

هرگز کابل ها را هنگام کابل کشی نکشید؛ زیرا در این صورت سیم داخل کابل نازک یا قطع شده و در نتیجه باعث نویز، قطعی و افت سرعت می گردد.

چرا فیبر نوری؟

در ذهن همه ما اولین فضای انتقال سیگنال ویدئو، کابل کواکسیال یا همان کابل هم محور می باشد و با تکنولوژی IP دوربین های جدید که هر دو آنها با گستردگی محل های مورد استفاده دوربین ها و افزایش طول مسیر و یا تغییر شرایط محیطی به راحتی مورد تأثیر نویزهای محیط و دستگاههای مجاور قرار می گیرند و دچار افت کیفیت انتقال میشوند (طبق خاصیت مقاومت فلزات هادی) جهت افزایش طول مسیر تلاشهای زیادی شده است ولی در نهایت به منظور دستیابی به اهداف زیر می بایست از فیبر نوری در زیرساخت شبکه های دوربین مدار بسته استفاده نمود:

  • پراکندگی نقاط نصب دوربین های مداربسته و افزایش طول مسیر تا اتاق کنترل.
  • حذف تاثیر نویز های محیط و دستگاههای مجاور.
  • افزایش پهنای باند مورد نیاز دوربین ها.
  • امکان توسعه پایدار شبکه دوربین مداربسته.
  • جایگزین مناسب

در یک سیستم مقیاس بزرگ و یا متوسط، انتقال بدون تأخير تصویر با کیفیت بالا و نیز انتقال اطلاعات کنترلی دوربین های متحرک دغدغه مهندسین می باشد. فیبر نوری که از دهه نود میلادی وارد عرصه مخابرات شده بود روز به روز در زمینه های کاربرد مختلف گسترش یافت تا جایی که امروزه در سیستم دوربین های مداربسته و یا حتی در شبکه های کامپیوتری جایگاه ویژه ای یافته است.

انواع برندهای تولید کننده کابل دوربین مدار بسته

 انواع برندهای تولید کننده کابل دوربین مدار بسته

انواع برندهای تولید کننده کابل دوربین مدار بسته

برندهای متعددی در داخل و خارج کشور در حال فعالیت و  تولید انواع سیم و کابل شبکه برای برای کاربردهای مختلف هستند. در حال حاضر تولید انواع کابل شبکه دوربین مدار بسته در داخل ایران نیز رونق گرفته که دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هستند. در این بخش از مقاله به معرفی دو برند تولید کننده ایرانی کابل دوربین مدار بسته می پردازیم.

شرکت پارسیان فیبر ارتباط (PFC)

شــرکت پارســیان فیبــر ارتبــاط  (PFC ) تولید کننــده انواع  کابــل شــبکه ایرانــی و کابل شبکه فیبــر نــوری، تجهیــزات اکتیــو و پســیو شــبکه مــی باشــد. تمامی کابل های مخصوص دوربین مدار بسته برند PFC مجهز به تست فلوک با نمره عالی بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

2.شرکت سیم و کابل شبکه پینو

شرکت پینو در زمینه تولید انواع کابل های دوربین مدار بسته، شبکه، آنتن و کابل مخابراتی فعال بوده و محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه می کند.

3.شرکت سیم و کابل شبکه خراسان

از مهم ترین تولیدات شرکت کابل خراسان تولید کابل RG59 است که از بهترین کابل های دوربین مدار بسته محسوب می شود. این نوع کابل شبکه با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در بازار ایران در دسترس می باشد.

4.برند کابل شبکه کاناره (Canare)

در ساخت کابل های برند کاناره  از تکنولوژی OFC بهره برده شده و دارای روکشی نرم بوده و به علت عایق بودن کابل ها فاقد هر گونه نویز هستند. کابل های شبکه دوربین مدار بسته کاناره دارای حلقه از جنس فلز بوده و در چهار رنگ به بازار عرضه می شوند.

5.برند کابل شبکه دراکا (Draka)

شرکت تولید کننده کابل شبکه دراکا یک شرکت انگلیسی است که زیر مجموعه بزرگترین تولید کننده کابل جهان یعنی گروه Prysmian  قرار دارد. کابل های ضد اتش ، کابل های کشتی ، سکوهای نفتی و کابل های هواپیما از جمله محصولات این برند به شمار می روند.

بهترین کابل دوربین مدار بسته موجود در بازار ایران کدام است؟

بهترین کابل دوربین مداربسته موجود در بازار ایران کدام است؟

بهترین کابل دوربین مداربسته موجود در بازار ایران کدام است؟

همانطور که می دانید تولیدکننگان بسیاری در حوزه تولید انواع کابل شبکه و کابل دوربین مدار بسته در سراسر دنیا فعالیت می کنند. تمام این محصولات دارای کیفیت و قیمت های متفاوتی هستند و برای خرید کابل دوربین مدار بسته از هر نوع برندی باید بسیار دقت کرد.

یکی از بهترین برندهای کابل دوربین مدار بسته، کابل شبکه CAT6A UTP برند PFC است؛ زیرا دارای سرعت انتقال بسیار بالایی بوده و مجهز به تست فلوک با نمره عالی بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. کابل شبکه CAT6A UTP  برند PFC دارای مغزی تمام مس و روکشی از جنس LSZH بوده و در زمان آتش سوزی فاقد هر گونه دود سمی می باشد. با بهترین قیمت کابل دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را از شرکت پارسیان فیبر ارتباط خریداری کنید.

جمع بندی

جمع بندی بحث انواع کابل شبکه دوربین مدار بسته

جمع بندی بحث انواع کابل شبکه دوربین مدار بسته

در بسیاری اوقات کیفیت کابل دوربین مدار بسته تعیین کننده کیفیت نهایی تصویر است؛ بنابراین دقت در انتخاب کابل دوربین مدار بسته می تواند مشکلات مربوط به تصویر خروجی را بر طرف کند. در این مقاله مطالب مفیدی را در مورد انواع کابل شبکه دوربین مدار بسته و کارایی آن بیان کردیم؛ همچنین نکات مهمی را در مورد انتخاب و خرید بهترین کابل شبکه دوربین مدار بسته ارائه دادیم.

شرکت پارسیان فیبر ارتباط امکان ارائه تمامی تجهیزات زیرساخت دوربین مدار بسته با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را دارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟