پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟ بررسی مشخصات، ویژگی و کارایی

پچ پنل ۲۴ پورت یکی از انواع دسته بندی های پچ پنل ها می باشد که نودهای شبکه به آن وصل می شوند. این پچ پنل ها به عنوان جزئی از تجهیزات شبکه هستند و در بین قسمت انتهایی تجهیزات شبکه مانند روتر و هاب و انتهای کابل شبکه قرار می گیرند. بنابراین این تجهیزات ابتدا به این پچ پنل ها متصل شده و سپس از این طریق به کابل های شبکه وصل می شوند. پچ پنل ها انواع مختلفی دارند که به دو صورت شیلد دار SFTP و بدون شیلد UTP در بازار موجود هستند و هر کدام از آن ها با کابل شبکه و کیستون های مربوط به خود تناسب دارند.

پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

یکی از مدل های پچ پنل ها، پچ پنل ۲۴ پورت Cat 6 SFTP است که دارای ۲۴ پورت بوده و از فلز آلومینیوم ساخته شده است. پچ پنل۲۴ پورت در دسته Cat6 قرار داشته و کیستون آن از نوع شیلدار می باشد که مقاومت خوبی در برابر نویز دارد. پچ پنل ۲۴ پورت Cat 6 SFTP دارای اندازه یک یونیت بوده وبنابراین در داخل رک فضای کمی را به خود اختصاص می دهد. علت محبوبیت پچ پنل ۲۴ پورت این است که در این نوع پچ پنل کیستون ها قابلیت جداسازی را دارند. بنابراین می توان کابل ها را در خارج از پچ پنل و خارج از رک به کیستون ها وصل نمود و بعد از اینکه کیستون ها را نصب کرد آن ها را درون پچ پنل گذاشت.

مشخصات پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

مشخصات پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

مشخصات پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

از لحاظ ظاهری پچ پنل ها به شکل قطعه ای مستطیلی ساخته شده اند که تعدادی پورت روی آن ها قرار گرفته است. پچ پنل ها از لحاظ تعداد پورت به پچ پنل ۲۴ پورت، پچ پنل ۴۸ پورت و پچ پنل ۱۲ پورت و…. تقسیم می شوند. پچ پنل ۲۴ پورت یکی از انواع پچ پنل ها است که در انواع مختلف و در ابعاد گوناگون تولید می شوند و دارای پورت با چگالی متفاوت می باشند. باید پچ پنل با کابل شبکه تناسب داشته باشند در غیر این صورت در عملکرد ضعیفی را در سینگال های حامل داده ها شاهد خواهیم بود.

پچ پنل ها دارای ابعاد استاندارد هستند بنابراین می توان آن ها در هر رکی به کار برد. همه پچ پنل ها دارای عرضی به اندازه ۱۹ اینچ هستند ولی بسته به تعداد پورت های آن، ارتفاع های متفاتی دارند. برای مثال اندازه پچ پنل ۲۴ پورت حدود ۵ سانتی متر یایک یونیت است و اندازه پچ پنل ۴۸ پورت ۲ یونیت یا ۱۰ سانتی متر می باشد.

ویژگی ها و مزایای استفاده از پچ پنل ۲۴ پورت

ویژگی ها و مزایای استفاده از پچ پنل ۲۴ پورت

ویژگی ها و مزایای استفاده از پچ پنل ۲۴ پورت

دقت کنید که استفاده از پچ پنل ها در شبکه ضروری نیست؛ اما وجود آن ها در شبکه ها مزایای زیر را به همراه دارد:

  • در شبکه های بزرگ سبب انجام سریع تر و آسان تر کارها می شود.
  • در فضای رک نظم ایجاد کرده و عملکرد شبکه را بهبود می دهد.
  • می توان به سرعت شبکه را عیب یابی کرد
  • اضافه کردن گره یا نود به شبکه را راحت تر می کند.
  • به وسیله پچ پنل ها مدیریت شبکه بهتر و متمرکز تر انجام می گیرد
  • با استفاده از پچ پنل ۲۴ پورت می توان در زمان کوتاهی مشکلات را برطرف کرد.

کارایی پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

کارایی پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

کارایی پچ پنل ۲۴ پورت چیست؟

پچ پنل ها وظیفه فعال کردن نودهای شبکه را در ساختمان برعهده دارند زیرا در زمان کابل کشی در ساختمان تعداد زیادی نود فعال و غیر فعال وجود دارد که نودهای غیر فعال در زمان مورد نیاز توسط پچ پنل ها باید فعال شوند تا کاربران بتوانند از طریق شبکه به این نودها وصل گردند. برای برقراری ارتباط های داخلی شبکه باید تمام کابل هایی که در ساختمان کشیده شده اند به پچ پنل ۲۴ پورت وصل شوند. این پچ پنل ها در کابل فیبر نوری و سیم های مسی کاربرد دارند.

جمع بندی بحث پچ پنل ۲۴ پورت

در این مقاله به مشخصات و کارایی پچ پنل ۲۴پورت پرداختیم و گفتیم که این پچ پنل یکی از مدل های کاربردی پچ پنل ها برای استفاده در ساختمان شبکه است که وظیفه آن برقراری ارتباطات داخلی شبکه در درون رک می باشد. پچ پنل ۲۴ پورت دارای اندازه ۵ سانتیمتر بوده و انواع دیگر پچ پنل ها نیز تعداد پورت کمتر یا بیشتر را دارند که بر این اساس دسته بندی می شوند. وجود پچ پنل ها در ساختار شبکه و کابل کشی ساختمان لزومی ندارد و فقط برای تسریع در انجام کارها در شبکه های بزرگ مفید هستند.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟