نرم افزار مدیریت حجم مصرفی اینترنت

نرم افزارهای مدیریت برای ردیابی حجم مصرفی اینترنت در یک بازه زمانی به کار می رود. این نرم افزارها، ابزارهای مناسبی برای کنترل و مدیریت حجم اینترنت روی کامپیوتر شما هستند. هم چنین می توانید فعالیت داده های زمان واقعی(real Time) را نیز با استفاده از نرم افزار مدیریت اینترنت، مدیریت کنید. برخی از این ابزارها هم میزان استفاده شما و حجم مصرفی اینترنت را بر اساس جداول آماری روزانه، هفتگی یا ماهانه نمایش می دهند و برخی دیگر حتی این امکان را برای شما فراهم می کنند که با هر فرمتی که مد نظر دارید، از اطلاعات استخراج شده، گزارش تهیه کنید.

خوشبختانه نرم افزارهای مدیریت حجم مصرفی اینترنت، حجم زیادی را از حافظه کامپیوتر شما اشغال نمی کنند و شما از این نظر نگرانی نخواهید داشت؛ این نرم افزارهای رایگان، خصوصاً زمانی که حجم اینترنت محدودی دارید و مایل هستید با برنامه ریزی از آن استفاده کرده و چگونگی مصرف آن را ردیابی کنید، بسیار کاربردی هستند. در ادامه این مطلب، فهرستی از ۱۳ نرم افزار رایگان مدیریت حجم اینترنت مصرفی را به همراه توضیحاتی راجع به هر یک و چگونگی استفاده از آن برای مدیریت مصرف اینترنت برای شما آورده ایم، پس تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

۱۳ نرم افزار رایگان مدیریت حجم اینترنت مصرفی

  • نرم افزار Glasswire

نرم افزار Glasswire

نرم افزار Glasswire

این نرم افزار یک ابزار چند منظوره برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت است. شما می توانید دیتای اینترنت را به صورت گراف بر یک تایم لاین در زبانه Graph مشاهده کنید یا اینکه به زبانه Usage بروید و از جزئیات حجم مصرفی اینترنت مطلع شوید. زبانه Graph این نرم افزار منحنی های مربوط به دیتای آپلود و دانلود شده را در اختیار شما قرار می دهند. تایم لاین این نرم افزار میزان فعالیت ها را در دقیقه، ساعت، هفته و ماه نشان می دهد؛ هر فعالیت جدید یا بروز خطا، درتایم لاین تگ یا برچسب گذاری می شود.

در زبانه Usage  نرم افزار GlassWire می توانید اطلاعات زیر را از میزان حجم مصرفی اینترنت به دست آورید:

  1. کل حجم دیتای دانلود شده
  2. کل حجم دیتای آپلود شده
  3. میزان مصرف دیتای نرم افزارهای مختلف
  4. میزان مصرف دیتای هاست های مختلف
  5. میزان مصرف دیتا بر اساس نوع ترافیک شبکه
  6. دیدن گزارش مصرف حجم اینترنت در یک بازه زمانی خاص

جدای از امکان مدیریت شبکه با استفاده از این نرم افزار، می توانید از آن به عنوان یک فایروال هم استفاده کنید. هم چنین در صورتی که یک دیوایس جدید به شبکه شما متصل یا از شبکه شما جدا شود، این  نرم افزار به شما اطلاع می دهد. چنان چه مایل هستید از امکانات مدیریت شبکه یا فایروال بودن نرم افزار Glasswire استفاده کنید، حتماً باید آن را خریداری کنید ولی مدیریت حجم مصرفی اینترنت با آن، رایگان انجام می شود.

این نرم افزار نه تنها میزان اینترنت استفاده شده را نمایش می دهد، میزان اینترنت استفاده‎ شده در نرم افزار موجود، پروکسی‎  ها و… را هم نشان می ‎دهد و هم‎ چنین فعالیت شبکه در زمان واقعی را نیز در اختیار ما می‎گذارد. شما می‎ توانید با استفاده از این نرم افزار آمارهای مورد نیاز را بر صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به دست بیاورید ولی این نرم افزار امکان گزارشگیری ندارد.  

چنانچه مایلید از داده های خود گزارشگیری کنید، بهتر است از نرم افزار NetWorx استفاده کنید

  • نرم افزار NetWorx

نرم افزار NetWorx

نرم افزار NetWorx

یک نرم افزار رایگان برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت در ویندوز است. این نرم افزار یک ابزار بسیار کاربردی است که می تواند کل حجم دیتای مصرفی را که شامل دیتای دریافتی و ارسالی است، ثبت کند. نرم افزار NetWorx نه تنها حجم کل دیتای مصرفی را نمایش می دهد، بلکه می توانید با استفاده از این نرم افزار آمارهای مورد نیاز را به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشید. داده های به دست آمده از این نرم افزار هم به صورت اعداد و هم به صورت منحنی های گرافیکی قابل ارائه هستند.

در نرم افزار NetWorx می توانید برای دیدن حجم مصرفی اینترنت، در میان زبانه های مختلف جستجو کنید، به عنوان مثال، زبانه Custom، این امکان را برای شما فراهم می کند که با توجه به تاریخ مورد نظر خود، گزارشی از حجم اینترنت مصرفی بگیرید.

این نرم افزار مدیریت شبکه، امکانات دیگری هم دارد؛ به عنوان نمونه می توانید روی گزینه Option کلیک کنید و از حجم اینترنت مصرفی یک کاربر مشخص گزارش تهیه کنید. هم چنین می توانید به سه فرمت HTML، TXT و CSV درخصوص حجم مصرفی اینترنت، گزارش تهیه کنید.  این نرم افزار مدیریت حجم اینترنت مصرفی، به شما این اجازه را می دهد که همه داده های قبلی را پاک کنید و مجدداً از صفر شروع کنید. نرم افزار NetWorx را می توان یک ابزار عالی و بدون نقص دانست.

  • نرم افزار FreeMeter

نرم افزار FreeMeter

نرم افزار FreeMeter

این نرم افزار هم به طور رایگان به شما این امکان را می دهد که حجم مصرفی اینترنت را مدیریت کنید. نرم افزار FreeMeter، میزان مصرف اینترنت را در زمان واقعی (real time) به نمایش می گذارد. نمایش این اطلاعات به صورت نموداری و در تایم لاین این نرم افزار انجام می پذیرد. رنگ سبز این نمودارها نشانگر میزان دانلود و رنگ قرمز آن نمایانگر میزان آپلود است.

محور X نمودار گرافیکی این نرم افزار مربوط به زمان و محور Y آن مربوط به حجم داده مصرفی است. این نمودار هم چنین فعالیت شبکه را نیز به نمایش می گذارد. برای دیدن میزان مصرف اینترنت، روی نمودار کلیک راست کنید و سپس گزینه های Utilities و Totals Log را انتخاب کنید. با انجام این کار، یک پنجره جدید باز می شود که در آن  میزان دانلود، آپلود و کل تبادل داده نمایش داده می شود. هم چنین می توانید میزان اینترنت مصرفی را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه یا کل آن را مشاهده کنید.

این نرم افزار میزان مصرف اینترنت را به صورت KB، MB یا GB نشان می دهد.

  • نرم افزار NetMeter Evo

نرم افزار NetMeter Evo

نرم افزار NetMeter Evo

یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت حجم مصرفی اینترنت برای ویندوز است. در این نرم افزار، یک رابط گرافیکی، یک تایم لاین را به نمایش می گذارد که آمار مربوط به میزان مصرف  اینترنت را نشان می دهد. میله های قرمز در این تایم لاین مربوط به سرعت دانلود و میله های سبز مربوط به سرعت آپلود هستند. آمارهای مربوط به میزان دانلود و آپلود در زمان واقعی نیز در پایین این رابط گرافیکی نمایش داده می شود. هم چنین می توانید میزان حداکثر سرعت دانلود را نیز در پانل سمت چپ این رابط گرافیکی ملاحظه کنید.

برای استفاده از گزینه Options روی تایم لاین کلیک راست کنید. با انجام این کار می توانید پارامترهای مختلفی را تغییر دهید مانند چگونگی نمایش اطلاعات و سیستم اندازه گیری آن ها.

  • نرم افزار tbbMeter

نرم افزار tbbMeter

نرم افزار tbbMeter

یک نرم افزار رایگان برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت است که با کمک آن می توانید میزان مصرف اینترنت خود را در زمان واقعی اندازه گیری کنید. این نرم افزار امکان نمایش آماری نظیر سرعت دانلود، سرعت آپلود و حجم مصرفی کل دانلود و آپلود را دارد و این آمار روی یک تایم لاین به نمایش در می آید؛ محور X، معرف زمان و محور Y، معرف سرعت به MBps است. برای بازدید از میزان حجم مصرفی برای دانلود و آپلود به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، روی گزینه Stats کلیک کنید.

مدیریت زمان واقعی سرعت اینترنت را هر ثانیه، یک بار بررسی می کند که البته شما می توانید این زمان را تغییر دهید. برای استفاده از سایر گزینه های این نرم افزار، به Menu بروید.

نرم افزار مدیریت حجم مصرفی اینترنت tbbMeter، دارایی گزینه های زیر است: 

  1. تست سرعت دانلود برای فایل های مختلف با اندازه های متفاوت
  2. تغییر سرعت آپدیت
  3. تنظیمات مربوط به شکل ظاهری نرم افزار
  4. ابزار Ping
  • نرم افزار BitMeter2

نرم افزار BitMeter2

نرم افزار BitMeter2

یک نرم افزار رایگان برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت برای ویندوز است. این نرم افزار حجم مصرفی اینترنت را به صورت بی درنگ (real time) روی صفحه نمایش، نشان می دهد. فعالیت های انجام شده بر روی یک تایم لاین نمایش داده می شوند و شما می توانید مرتباً سرعت دانلود و آپلود را کنترل و مدیریت کنید.

همچنین می توانید به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه میزان مصرف اینترنت را ببینید. چنانچه روی نمودار نمایش داده شده توسط این نرم افزار کلیک راست کنید و سپس روی گزینه Statistic Grid کلیک کنید، می توانید حجم کلی آپلودها و دانلودها، تلفیق این دو، میانگین آپلود و سرعت دانلود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه ملاحظه کنید. روی زبانه های Hours، Days و Months کلیک کنید تا میزان مصرف اینترنت را به صورت جداگانه به دست بیاورید.

  • Network Activity Indicator (شاخص فعالیت شبکه)

Network Activity Indicator (شاخص فعالیت شبکه)

Network Activity Indicator (شاخص فعالیت شبکه)

یک ابزار ساده برای کنترل و مدیریت حجم مصرفی اینترنت است. به محض اینکه شما این ابزار کنترلی را نصب کنید، آیکون آن به صورت دو مانیتور روی نوار ابزار ظاهر می شود. شما می توانید با قرار دادن نشانگر ماوس روی این آیکون، حجم کل آپلود و دانلود را در یک جلسه ببینید. برای دسترسی به گزینه های متفاوتsettings ، network statistics،  status، properties و … ، کافی است روی آیکون آن کلیک راست کنید.

همچنین شما می توانید میزان اینترنت مصرفی تمام نرم افزارهایی را که روی کامپیوتر خود نصب کرده اید، دریابید یا برخی از آنه ا را به طور انتخاب شده مدیریت کنید.

  • نرم افزار GabNetStats

نرم افزار GabNetStats

نرم افزار GabNetStats

از این نرم افزار می توانید برای مدیریت میزان حجم مصرفی استفاده کنید. این نرم افزار هم، اطلاعات و آمار را به صورت زمان واقعی (real time) در اختیار شما قرار می دهد. این آمارها شامل سرعت در لحظه آپلود و دانلود، سرعت میانگین آپلود و دانلود و دیتای کلی ارسالی و دریافتی برای هر جلسه هستند. برای دستیابی به این آمار، ابتدا باید فایل مدیریت حجم مصرفی اینترنت را اجرا کنید.

با انجام این کار، یک آیکون چشمک زن به روی نوار ابزار ظاهر می شود. روی این آیکون کلیک کنید تا آمارها در اختیار شما قرار بگیرند. پنجره آمارها، نموداری را نمایش می دهد که نشانگر پهنای باند اینترنت مصرفی است.

با کلیک روی دکمه Advanced در پنجره Statistics، موارد زیر را خواهید دید:

  • آمارهای جهانی
  • آمارهای ر ابط شبکه
  • آمارهای TCP و…
  • نرم افزار LanLights

نرم افزار LanLights

نرم افزار LanLights

ابزاری است رایگان برای ردیابی میزان حجم مصرفی اینترنت. به جز نمایش حجم دیتای کلی آپلود و دانلود شده، این ابزار، سرعت آپلود و دانلود در زمان واقعی را نیز به نمایش می گذارد. تمام اطلاعات حاصل از استفاده از این ابزار را می توانید به صورت ارقام یا نمودارهای گرافیکی دریافت کنید. این ابزار مدیریت میزان حجم مصرفی اینترنت، به شما کمک می کند از میزان حجم مصرفی CPU و حافظه کامپیوتر خود را نیز اطلاع پیدا کنید.

  • نرم افزار Bandwidth Monitor Zed

نرم افزار Bandwidth Monitor Zed

نرم افزار Bandwidth Monitor Zed

یک ابزار ساده مدیریت حجم اینترنت مصرفی است که خروجی خود را روی یک نوار بر روی تایم لاین به نمایش می گذارد. این نرم افزار میزان حجم مصرفی اینترنت را به صورت زمان واقعی، روی صفحه نمایش کامپیوتر شما نشان می دهد. محور افقی نمودار این نرم افزار نشان دهنده زمان و محور عمودی، نشان دهنده سرعت دانلود است. هم چنین میله های قرمز حجم دانلود و میله های سبز حجم آپلود را نشان می دهند. در بالای این نمودار، شما می توانید حداکثر سرعت دانلود و آپلود را ببینید.

  • نرم افزار ShaPlus Bandwidth Meter

نرم افزار ShaPlus Bandwidth Meter

نرم افزار ShaPlus Bandwidth Meter

یک نرم افزار مجانی و ساده دیگر برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت است. رابط گرافیکی این نرم افزار یک کادر کوچک است که به سه بخش تقسیم شده. این سه بخش حجم اینترنت مصرفی را برای جلسه جاری، امروز و ماه جاری نشان می دهند.

  • نرم افزار iTraffic Monitor

نرم افزار iTraffic Monitor

نرم افزار iTraffic Monitor

حجم اینترنت مصرفی را در زمان واقعی و روی تایم لاین نشان می دهد. در کنار نمایش پهنای باند، این ابزار حجم کلی اینترنت برای آپلود و دانلود را در یک جلسه، حداکثر سرعت آپلود و دانلود و هم چنین میانگین سرعت دانلود و آپلود را به نمایش می گذارد. برای دیدن آمار دانلود روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه، روی UI کلیک راست کنید و سپس روی Reports کلیک کنید.

  • نرم افزار ISP Monitor

نرم افزار ISP Monitor

نرم افزار ISP Monitor

یک نرم افزار رایگان برای نمایش حجم مصرفی اینترنت است که اطلاعاتی از جمله حجم دانلود، حجم آپلود، حجم کل مصرفی اینترنت و سرعت آپلود و دانلود در زمان واقعی را نشان می دهد. برای دیدن اینترنت مصرفی در زمان واقعی، به زبانه View بروید و سپس روی گزینه Traffic Monitor کلیک کنید. این نرم افزار رایگان، برای تست سرعت دانلود هم به کار می رود.

سخن آخر

با توجه به میزان زیاد استفاده از اینترنت برای کارهای روزانه و شخصی و همینطور در شرکت ها و مؤسسات مختلف، به نظر می آید بررسی و مدیریت میزان حجم مصرفی اینترنت ناگزیر باشد، از این رو، در این نوشته به معرفی چند نرم افزار رایگان پرداختیم تا به کمک آن ها بتوانید به راحتی از پس مدیریت حجم مصرفی اینترنت بربیایید. توقع داریم با خواندن این مقاله دیگر بتوانید به خوبی سرعت و میزان حجم مصرفی اینتنرنت ها خانگی یا شرکت خود را چه از سیستم کابل شبکه و یا وای فای بتوانید اندازه گیری نمایید.

محصولات مرتبط

patch cord indoor 1

پچ کورد فیبر نوری Indoor

پچ کورد فیبر نوری Indoor

FIBER OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

PATCH CORD CAT6 UTP INDOOR

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟