نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

در این مقاله روش های درخواست اینترنت فیبر نوری برای منازل به صورت کارآمد شرح داده شده است. یکی از راحت ترین راه ها جهت درخواست فیبر نوری برای منازل استفاده از پرتال شرکت مخابرات است.

نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

نحوه درخواست فیبر نوری برای منزل کاملا بدون دردسر انجام می شود. برای این کار کافی است شما بعد از وارد شدن به پرتال شرکت مخابرات و رجوع به صفحه مورد نظر، استعلام فیبر نوری خط تلفن خود را بگیرید.

در صورت تحت پوشش بودن منطقه شما، مراحل درخواست فیبر نوری برای منزل شما انجام خواهد شد. در غیر این صورت امکان ایجاد فیبر نوری برای منزل و محل کار شما وجود نخواهد داشت. پس قبل از هر چیزی باید اطمینان داشته باشید که منطقه زندگی شما تحت پوشش فیبر نوری می باشد.

استعلام فیبر نوری خط تلفن چگونه است؟

همانطور که گفته شد؛ شما برای درخواست فیبر نوری برای منزل، محل کار و … خود کافی است فقط یک مرحله را انجام دهید؛ آن هم استعلام گرفتن منطقه پوششی خود برای نصب فیبر نوری مخابرات می باشد. برای استعلام فیبر نوری منطقه پوششی خود در شهر تهران، به وب سایت درج شده بروید و شماره تلفن ثابت و آدرس را به طور کامل وارد کنید.

نحوه درخواست فیبر نوری برای منزل به روشی دیگر

نحوه درخواست فیبر نوری برای منزل به روشی دیگر

نحوه درخواست فیبر نوری برای منزل به روشی دیگر

در صورتی که به دلیل عدم وجود اینترنت و یا کم شدن سرعت اینترنت می خواهید جدیدترین نسل تلفن یعنی فیبر نوری بهره ببرید؛ می توانید راه های ذیل را در نظر داشته باشید:

  • ورود به پورتال شرکت مخابرات که قبلا راجع به آن صحبت شد.
  • تماس با شماره 2020: پس از تماس، با اپراتور آن به طور مستقیم مشورت کنید و درخواست فیبر نوری دهید. و بعد از استعلام و بررسی اپراتور شرکت مخابرات؛ می توانید بعد از نصب فیبر نوری، از بهترین شیوه ممکن از سرعت اینترنت خود استفاده کنید. اینترنت ۲۰۲۰ یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت در ایران می باشد. که از سرعت مناسبی نیز برخوردار است.
  • سریع ترین روش درخواست فیبر نوری برای منازل مراجعه حضوری به نزدیک ترین مرکز مخابرات است.

فرم درخواست FTTH طرح استاندارد مخابرات ایران به همراه تعرفه ماهیانه اینترنت فیبر نوری

هنگام ثبت نام و درخواست فیبر نوری برای منازل، چه از طریق سایت و چه به صورت حضوری باید فرم مخصوص را تکمیل کنید. نمونه فرم درخواست فیبر نوری برای منازل در ذیل مشاهده می شود.

مشخصات متقاضی
نام و نام خانوادگی:نام پدر:شماره ملی:
شماره شناسنامه:محل صدور:تاریخ تولد:
شماره تلفن:نام مالک خط تلفن:تلفن تماس:
کد پستی:موبایل:ایمیل:
شغل:تحصیلات:
نشانی:

 

قیمت ماهیانه اینترنت فیبر نوری

پهنای باند

(Mbps)

FUB ماهیانه (GB) بر حسب

ترافیک بین الملل

تعرفه ماهیانه

(تومان)

2080110,000
20140140,000
20220200,000
30120135,000
30160145,000
30350250,000
50180162,000
50250180,000
50500300,000
Up to300700340,000
Up to300400240,000

هزینه نصب فیبر نوری مخابرات در شهر تهران چقدر است؟

تا چند ماه پیش، هزینه نصب فیبر نوری مخابرات جهت کابل کشی، ۳۰۰ هزار تومان بود. که پس از این شرکت مخابرات تصمیم گرفت که بدون دریافت هیچ مبلغی، فیبر نوری را برای درخواست دهندگان نصب کند. بنابراین با ارائه سرویس فیبر نوری به طور رایگان، مشترکان عزیز تهرانی می ‌توانند از هر یک از بسته‌های موجود در پورتال مخابرات در بخش تانومای اینترنت استفاده کنند. عدم دریافت هزینه بابت راه اندازی فیبر نوری یکی از امتیازاتی است که مخابرات در اختیار کاربران قرار داده است.

مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات شامل چه مواردی است؟

مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات

مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات

برای بررسی مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات در حال حاضر سامانه ای وجود ندارد. تنها راه ارتباطی شما و مطلع شدن از اینکه منطقه شما تحت پوشش کابل نوری است یا خیر، فعلا از طریق سامانه ۲۰۲۰ می باشد. بعد از تماس با این شماره و برقراری ارتباط مستقیم با اپراتور مخابرات می توانید از مناطق تخت پوشش فیبر نوری شهر تهران مطلع شوید.

بعد از اینکه اپراتور به شما اعلام کرد که شما تحت پوشش هستید، می توانید به صورت تلفنی درخواست خود را برای نصب فیبر نوری و یا تغییر کابل مسی به نوری، اعلام کنید. تا بعد از آن در نوبت راه اندازی فیبر نوری قرار بگیرید و ماموران شرکت مخابرات در محل شما حاضر شوند. در ادامه به برخی از متداول ترین سوالاتی که ممکن است در مورد راه اندازی فیبر نوری برای شما پیش بیاید پاسخ داده ایم. اگر قصد راه اندازی فیبر نوری را دارید حتما به سوالاتی که برای اکثر کاربران پی آمده است دقت کنید.

در صورت تحت پوشش نبودن منطقه کاربر برای نصب فیبر نوری چه می شود؟

بعد از استعلام فیبر نوری تلفن در تهران، در صورتی که منطقه کاربر تحت پوشش نباشد، می تواند با مراجعه به مرکز مخابرات محل خود ثبت نام کرده و در نوبت راه اندازی فیبر نوری قرار بگیرد. البته ممکن است این روند مدت زمان زیادی طول بکشد. که این زمان با توجه به نزدیکی شما به منطقه تحت پوشش فیبر نوری نیز بستگی دارد.

هزینه نصب و راه اندازی فیبر نوری برای منازلی که در منطقه تحت پوشش هستند چقدر طول می کشد؟

پس از اینکه استعلام نصب فیبر نوری در تهران به اتمام رسید. در صورتی که شما در محدوده تحت پوشش فیبر نوری شرکت مخابرات باشید، فرایند راه اندازی فیبر نوری سریعا انجام می شود. حداکثر زمانی که ممکن است طول بکشد ۴۸ ساعت می باشد.

چرا درخواست دهندگان نصب و را ه اندازی فیبر نوری در تهران رو به افزایش است؟

خوب است بدانید که مشترکانی که برای نصب فیبر نوری در تهران و دیگر شهرها در پورتال شرکت مخابرات درخواست می دهند؛ بعد از نصب و تغیر کابل مسی به فیبر نوری، می‌ توانند از سرویس های این شرکت استفاده کنند. از جمله سرویس ‌های مختلفی که در مخابرات برای فیبر نوری در نظر گرفته شده است می توان به: خط تلفن ثابت، اینترنت های نسل جدید و پرسرعت، سرویس‌های چندرسانه‌ای و سایر سرویس ‌های مبتنی بر بستر دیتا اشاره داشت. که کاربران می توانند آن ها را با کیفیت بسیار بالا مورد استفاده قرار دهند.

جالب است بدانید که این سرویس از مخابرات می تواند تا حداکثر سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند و برای کسانی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند؛ بسیار مناسب است. پس در صورتی که شما نیز عاشق سرعت بالای اینترنت هستید ما به شما اینترنت های پر سرعت با فیبر نوری را پیشنهاد می کنیم. اگر از فیبر نوری استفاده کنید به طور حتم شاهد کیفیت بسیار بهتر آن خواهید بود.

بهترین مودم برای فیبر نوری کدام است؟

بهترین مودم برای فیبر نوری

بهترین مودم برای فیبر نوری

 

زمانی که شما کابل مسی خود را به فیبر نوری تغییر می دهید؛ دیگر مودم های قبلی جواب گو کار شما نیستند. لازم به ذکر است که مودم اینترنت کابل فیبر نوری با مودم های ساده بسیار فرق دارد. بنابراین در صورتی که شما درخواست فیبر نوری داده اید؛ باید به فکر تغییر مودم هم باشید.

تا مودم شما فیبر نوری سازگاری لازم را داشته باشند. نکته مهم این است که مودم های ساده به هیچ وجه از کابل های فیبر نوری پشتیبانی نمی کنند! انواع مودم هایی که مورد تایید مخابرات می باشند عبارتند از:

  • مودم مخابراتی تک پورت مدل HG8546M
  • مودم مخابراتی دو پورت مدل HG8245H
  • مودم یوتل اشاره
کلام آخر

ما در سایت PFC تلاش نمودیم تا تمامی موارد مهم در رابطه با نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل و مسائل پیرامون آن را بررسی دقیقی نماییم. همچنین اگر در این زمینه تجربه یا سئوالی دارید در قسمت نظرات پایین همین صفحه سئوال خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ دهند.

محصولات مرتبط

FIBER OCUC 1

کابل فیبر نوری کانالی OCUC

کابل فیبر نوری کانالی OCUC

FIBER OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

FIBER ZIP CORD

zipcord 2*1 dx lszh

zipcord 2*1 dx lszh

patch cord indoor 1

پچ کورد فیبر نوری Indoor

پچ کورد فیبر نوری Indoor

اشتراک گذاری مقاله

3 دیدگاه در “نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

  1. محمدحسین گفت:

    سلام
    بنده پرس و جو کردم هزینه کابل کشی بسته به طبقه و منطقه حدود ۱ میلیون و بیشتر است همچنین هزینه مودم هم چیزی حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون است
    در ضمن سرعت اینترنت فیبر نوری ۴۰ مگابیت نیست. آن vdsl است که سرعتش انقدر است. سرعت اینترنت فیبر نوری قابل پشتیبانی در تهران تا سقف ۶۰۰ مگابیت است که بسته به منطقه و کشش خط متفاوت است.
    با تشکر

  2. امین نعمتی گفت:

    سلام خسته نباشید 2 سالو نیمه تو راه مخابرات توی خیابون ما فط 4 تا کوچن که فیبر ندارن دو سالو نیمه فقظ میگن زیر ساختش نیست کسی مدونه کجا باید شکایت کرد ازشون چون توی یوسف اباد یه اقایی تابلو های فیبرو اختصاصی خودش کره و فقط به تعداد های بالا فیبر میده در حدی ک دوست من خونه بغلیش فیبر داره ولی بهش میگن زیر ساختش برا شما نیست چون 1 واحده

    1. iranseonet@gmail.com گفت:

      سلام و عرض ادب؛ لطفا از طریق سایت “شکایت از مخابرات تهران” مراجعه فرمایید و مشکل خود را مطرح فرمایید معمولا چند روز بعد از درخواست شما به سرعت کار شما پیگیری خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟