چهار نوع کابل کشی شبکه

چهار نوع کابل کشی شبکه

 

کابل شبکه مانند یک واسط عمل می کند که از طریق آن اطلاعات از یک دستگاه شبکه به دیگری منتقل می شوند. جنس کابلی که برای شبکه انتخاب می کنید به عوامل مختلفی مانند اندازه شبکه، توپولوژی شبکه، و رویه شبکه وابسته است. انواع مختلف کابل شبکه به مثابه ستون فقرات زیرساخت شبکه عمل می نماید.

پارسیان فیبر ارتباط تولید کننده انواع کابل شبکه، کابل فیبر نوری و تجهیزات پسیو شبکه، این مطلب را برای شما انتخاب کرده است.

انتخاب نوع صحیح کابل کشی شبکه می تواند عملکردهای مختلف تجاری را تحت تأثیر قرار دهد زیرا مدیران شبکه از فن آوری های جدید استفاده می کنند. بدون توجه به دیگر جنبه های زیرساخت های شبکه ، نوع کابل شبکه یکی از مهم ترین جنبه های شبکه در صنایع مختلف است.

کابل کواکسیال[۱]

یک هادی مسی در وسط کابل قرار دارد. یک لایه پلاستیکی عایق بیم محافظ فلزی و هسته مرکزی قرار دارد. محافظ فلزی تداخلات خارجی مانند موتورها نورهای فلورسنت، و سایر کامپیوترها را مسدود می کند.

کابل کواکسیال در برابر انسداد سیگنال بسیار مقاوم است ، اگرچه نصب آن پیچیده است. این کابل ها نسبت به کابل های جفت بهم پیچیده [۲] بهتر می توانند فواصل طولانی را مدیریت نمایند. دو نوع مختلف از کابل های کواکسیال وجود دارد : کابل کواکسیال ضحیم و نازک.

کابل جفت به هم پیچیده دارای محافظ ( STP) [3]

نوع خاصی از سیم کشی تلفنی مسی است که در تأسیسات تجاری استفاده می شود. یک محافظ خارجی که به عنوان زمین عمل می کند در سیم های تلفنی مسی جفت به هم پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید کابل را در محلی با تداخل احتمالی و خطر جریان الکتریکی UTP قرار دهید ، کابل جفت به هم پیچیده می تواند راه حل مناسبی باشد. کابل های محافظت شده همچنین می تواند شرایطی را مهیا کنند که کابل بتواند برای فواصل طولانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کابل فیبر نوری

کابل کشی فیبر نوری از یک هسته شیشه ای مرکزی تشکیل شده است که با لایه های زیادی از مواد محافظ احاطه شده است. این مشکل انسداد الکتریکی را با انتقال نور به جای سیگنال های الکترونیکی برطرف می کند. این باعث می شود آن ها برای جوهای خاصی که حاوی مقدار زیادی تداخل الکتریکی هستند مناسب باشد. این کابل ها به دلیل مقاومت در برابر نور و رطوبت به استانداردی برای اتصال شبکه بین ساختمان ها تبدیل شده است.

کابل جفت به هم پیچیده محافظ نشده (UTP)[4]

مورد پذیرش ترین نوع کابل شبکه در جهان، کابل جفت به هم پیچیده محافظ نشده است. کابل UTP هم برای شبکه های تلفنی معمولی و هم برای رایانه استفاده می شود.

طرح های مختلف کابل کشی با استفاده از کابل های UTP عبارتند از:

  • CAT 1 که برای سیم تلفن استفاده می شود. CAT2 از سرعت تا ۴ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و به طور مداوم برای شبکه های حلقه رمز[۵] استفاده می شود.
  • هر دو کابل CAT3 و CAT4 برای شبکه حلقه رمز که مناسب برای سرعت های بالا هستند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کابل های CAT5 اکنون با طراحی های CAT5e جایگزین شده است که مشخصات پیوند متقاطع پیشرفته ای را فراهم می کند که به آن امکان می دهد تا سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. این کابل پر کاربردترین نوع کابل در جهان می باشد.
  • CAT6 از سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه برای طول تا ۱۰۰ متر و ۱۰ گیگابیت در ثانیه تا ۵۵ متر پشتیبانی می کند. سازمان هایی که از کابل کشی CAT6 استفاده می کنند برای اطمینان از رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای CAT6 در هنگام نصب ، باید از یک متخصص کابل کشی جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده نمایند.
  • CAT7 یک الگوی نوین برای کابل های مسی است که می تواند از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و طول تا ۱۰۰ متر پشتیبانی کند.

برای توسعه یک شبکه موفق در یک سازمان ، درک انواع مختلف کابل و چگونگی تأثیر آنها بر سایر جنبه های شبکه امری حیاتی است.

کابل کشی شبکه در پرت

کابل های RJ45 و CAT6 نوآوری نوینی هستند که در جهان به طور گسترده شناخته شده اند.

Network Cabling in Perth

RJ45 and CAT 6 are the most widely recognized innovations out there with regards to organize cabling. As system cabling masters, Dimtech comprehends the significance of utilising the right cabling.

Our network cabling work consents to all statutes, directions, and models. This is vital on the grounds that numerous suppliers will utilise shabby, substandard cabling which does not follow national norms. Ensure your system establishment is 100% consistent and converse with Dimtech today.

[۱] Coaxial Cable

[۲] Twisted Pair Cable

[۳] Shielded Twisted Pair

[۴] Unshielded Twisted Pair

[۵] Token Ring Network

 

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟