معرفی انواع دوربین مداربسته – بخش دوم

معرفی انواع دوربین مداربسته – بخش دوم

 

در بخش اول مقاله معرفی انواع دوربین مداربسته از ضرورت استفاده از سیستم امنیتی در عصر امروز گفتیم. همچنین ۵ نمونه از انواع دوربین مداربسته، کاربردها و ویژگی‌های آن ها را بیان کردیم.

پارسیان فیبر ارتباط تولید کننده انواع کابل شبکه، کابل فیبر نوری و تجهیزات پسیو شبکه، این مطلب را برای شما انتخاب کرده است.

دوربین مداربسته شبکه‌ای و IP

این دوربین‌ها نوع بی‌سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آنها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می‌کنند.

نصب دوربین‌های IP آسان‌تر از دوربین‌های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل‌کشی جداگانه و تقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت‌های طولانی منتقل می‌کنند.

دوربین مداربسته بی‌سیم

همه دوربین‌های بی‌سیم از تکنولوژی IP استفاده نمی‌کنند. این نوع از دوربین‌ها می‌توانند از تکنولوژی‌های بی‌سیم و جایگزین دیگر نیز استفاده کنند.

صرفنظر از نوع انتقال تصاویر، مزیت اصلی این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری در نصب است.

دوربین مداربسته با کیفیت

این نوع دوربین‌ها جزئیات را با کیفیت بالاتری ضبط می‌کنند و به اپراتور این امکان را می‌دهند تا بدون از دست رفتن کیفیت تصویر بتوانند زوم کنند. این دوربین‌ها امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند.
کاربرد: این دوربین‌ها برای مکان‌های حساس مثل بانک‌ها مناسب هستند.

دوربین مداربسته گردان یا PTZ

 

این دوربین‌ها مشابه دوربین‌های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین‌ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند.

یکی از قابلیت‌های مهم دوربین‌های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است.

این پریست‌ها به شما امکان می‌دهد دوربین را طوری تنظیم کنید که بصورت برنامه‌پذیر و زمان‌بندی شده، محل‌هایی مشخص را به شما نشان دهند. این دوربین‌های گران بیشتر به صورت واکنشی عمل می‌کنند.

 

اشتراک گذاری مقاله

1 دیدگاه در “معرفی انواع دوربین مداربسته – بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟