مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران

اینترنت فیبر نوری پر سرعت‌ترین نوع اینترنت است و شما با تماس گرفتن با تلفن مخابرات می‌توانید از اینترنت پر سرعت فیبر نوری در منزل یا محل کار خود بهره‌مند شوید. اکثر افراد ابتدا مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران را مورد بررسی قرار می دهند. زیرا اگر منطقه شما جزو مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات نباشد استفاده از اینترنت فیبر نوری برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود.

مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران

در حال حاضر سامانه اعلام مناطق تحت پوشش فیبر نوری و FTTX طراحی شده است.

 برای استفاده از اینترنت، محل زندگی یا کار شما باید تحت پوشش خدمات فیبر نوری باشد.  همچنین راه دیگر اطلاع از اینکه آیا مکان مورد نظر شما تحت پوشش فیبر نوری است یا خیر، تماس گرفتن با شماره ۲۰۲۰ مخابرات و پرس و جو از اپراتور است.

 بعد از اینکه اپراتور به شما اعلام کرد که شما تحت پوشش هستید، و یا در سامانه منطقه تحت پوشش FTTX خود را مشاهده کردید می توانید درخواست ثبت نام کنید تا در نوبت قرار بگیرید و ماموران مخابرات در محل حاضر شوند و اقدام به تغییر سیم های تلفن نمایند.

مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران

مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران

بیشتر بخوانید: نحوه درخواست فیبر نوری و تعرفه ماهیانه اینترنت فیبر نوری

پس از اینکه مطمئن شدید شما تحت پوشش این خدمت هستید، می‌توانید درخواست خود را برای برخورداری از فیبر نوری به جای کابل مسی ثبت کرده و منتظر ماموران شرکت مخابرات برای اتصال آن باشید.

هزینه سیم کشی فیبر نوری

در گذشته هزینه سیم کشی فیبر نوری به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان بود، در حال حاضر بسته به فاصله محل مورد نظر از مخابرات هزینه متفاوت خواهد بود. همچنین لینک تعرفه ماهیانه FTTH در بالا گذاشته شده است.

آینده فیبر نوری در ایران

آینده فیبر نوری در ایران

آینده فیبر نوری در ایران

از آنجایی که در حال حاضر فیبر نوری بیشترین توانایی انتقال اطلاعات را دارد؛ پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی میزان استفاده از آن به خصوص در عرصه صنعت و کشاورزی روند صعودی را طی کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با توجه به پیشرفت در حوزه اینترنت سیمی می‌گوید:« امید است تا سال ۱۴۰۱ همه منازل ایرانی تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.» وی با توجه به اهمیت مباحث اقتصادی تاکید کرد که هر گونه نیاز آی تی در حوزه وزارت اقتصاد برآورده خواهد شد.

با امکاناتی که فیبرهای نوری در امر انتقال اطلاعات عرضه می‌کنند؛ دیگر ترافیک در پهنای باند مفهومی نخواهد داشت و کیفیت زندگی را به طرز قابل توجهی بالا خواهد برد. امید داریم که هر چه سریع‌تر تمامی نقاط کشور عزیزمان از این امکانات بهره‌مند شده تا پا به پای رقبای خارجی در مسیر ارتباطات گام برداریم.

فیبر نوری رشته‌ای نورانی است که می‌تواند نوری که به آن وارد شده را به سرعت از سمت دیگر خود خارج کند. این تار نورانی جنسی مانند شیشه یا پلاستیک شفاف دارد. فیبرهای نوری به دلیل داشتن پهنای باند بسیار بالا خیلی بهتر از کابل‌های مسی عمل کرده و می‌توانند اطلاعات و داده‌های پرحجم را در کمترین زمان ممکن انتقال دهند.

سرعت انتقال داده توسط فیبر نوری صد گیگا بایت بر ثانیه و حتی بیشتر است. تارهای نوری بر اساس خصوصیات و پوشش آن‌ها به سه دسته Indoor، Outdoor و Indoor & Outdoor تقسیم می‌شوند.

قسمت‌های تشکیل دهنده فیبر نوری

قسمت‌های تشکیل دهنده فیبر نوری

قسمت‌های تشکیل دهنده فیبر نوری

یک کابل فیبر نوری دارای سه بخش تشکیل دهنده است. این بخش‌ها شامل هسته یا Core رویه یا Cladding و بافر رویه یا Buffer Coating هستند.

بخش اول یا هسته که درونی ترین بخش تشکیل دهنده فیبر نوری است همان قسمت بسیار نازک شیشه‌ای می‌باشد که امواج نوری در آن حرکت می‌کنند.

به بخش خارجی فیبر نوری که روی هسته کشیده می‌شود روکش می‌گویند. وظیفه روکش پوشاندن کل سطح هسته و جلوگیری از برگشت نور منعکس شده از آن است.

قسمت پایانی که بافر رویه قرار دارد روی بخش قبلی یعنی روکش آمده و برای حفاظت بیشتر فیبر نوری از عوامل محیطی مثل رطوبت، باد، باران و … تعبیه شده است.

دلایل استفاده از فیبر نوری و مزایای آن

دلایل استفاده از فیبر نوری و مزایای آن

دلایل استفاده از فیبر نوری و مزایای آن

شاید باور آن برای شما سخت باشد، اما هزینه فیبر نوری از کابل‌های مسی کمتر است. این هزینه کمتر به دلیل ارزان‌تر بودن مواد اولیه فیبر نوری نسبت به کابل مسی شبکه است.

فیبر نوری نازک‌تر است بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کند. ظرفیت بالای این انتقال دهنده اطلاعات باعث سودمندی و کارایی بیشتر آن شده است. این سیم‌ها تضعیف ناچیزی دارند و نسبت به سیم‌های مسی دچار ضعف کمتری می‌شوند.

جالب است بدانید که در فیبرهای نوری به دلیل نداشتن الکتریسیته امکان اشتعال و آتش سوزی وجود ندارد. بنابراین از این روش به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات می‌توان یاد کرد.

فیبرهای نوری با اینکه دارای امواج نوری هستند، اما مصرف برق پایینی دارند و نسبت به فرستنده‌ای الکتریکی با ولتاژ بالا بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. امواج دیجیتالی موجود در آن‌ها باعث شده که برای انتقال اطلاعات دیجیتالی بهترین گزینه باشند.

فیبرهای نوری با انعطاف بالای خود می‌توانند در مواردی مثل عکس برداری پزشکی و لوله کشی و … بسیار مفید واقع شوند.

محصولات مرتبط

FIBER OCUC 1

کابل فیبر نوری کانالی OCUC

کابل فیبر نوری کانالی OCUC

FIBER OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

FIBER ZIP CORD

zipcord 2*1 dx lszh

zipcord 2*1 dx lszh

patch cord indoor 1

پچ کورد فیبر نوری Indoor

پچ کورد فیبر نوری Indoor

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟