سیستم مدیریت کابل

اگرچه امروزه بیشتر فناوری ها بی سیم شده اند اما همچنان برای اتصال دستگاه های مختلف از کابل و سیم استفاده می شود. گره خوردن کابل ها، موجب می شود کار با آن ها دشوار شود یا گاهی حین جا به جایی از پریز برق جدا شده و شما را به دردسر بیاندازد. چه در منزل، محل کار، محیط اداری یا محیط های صنعتی باید به این کابل ها سر و سامان دهید.

 سیستم مدیریت کابل، موجب می شود که کابل ها و سیم ها در حین نصب یا تعمیرات حفاظت شده و از بهم پیچیدن آن ها جلوگیری شود؛ برای این منظور از محصولاتی مثل سینی کابل، نردبان کابل، سبد کابل برای حفاظت از کابل ها در طول مسیر کابل کشی استفاده می شود. در این مقاله در خصوص سیستم مدیریت کابل و انواع آن بیشتر می خوانید.

انواع سیستم مدیریت کابل

انواع سیستم مدیریت کابل

انواع سیستم مدیریت کابل

طیف وسیعی از سیستم های مدیریت کابل وجود دارد که برای سازماندهی و نگهداری کابل از آن ها استفاده می شود. شما می توانید با توجه به بودجه و کاربرد کابل مورد نظرتان، هر نوع سیستمی را انتخاب کنید.

  • سینی کابل

سینی کابل

سینی کابل

سینی کابل، از جنس فولاد است که برای محافظت از کابل ها و مسیرهای کابل کشی استفاده می شود. این سیستم، امکان انتقال ایمن کابل ها را در فضای خارج از ساختمان فراهم می کند و بخش ساختاری یا اسکلت سیستم الکتریکی ساختمان است.

  • سبد کابل

سبد کابل

سبد کابل

سبد کابل از قطعاتی تشکیل شده که به آسانی به هم متصل می شوند و نصب آن سریع و راحت است. از سبد کابل می توانید برای انواع کابل کشی استفاده کنید.

  • نردبان کابل

نردبان کابل

نردبان کابل

از این سیستم بیشتر در تأسیسات صنعتی و برای کابل های مسی و کابل های ظریف استفاده می شود.

  • سیستم لوله ای یا کاندوئیت

سیستم لوله ای یا کاندوئیت

سیستم لوله ای یا کاندوئیت

سیستم لوله ای متشکل از لوله هایی که برای محافظت و جلوگیری از آسیب دیدن کابل استفاده می شود. این سیستم انواع گوناگونی از جمله فلزی، پی وی سی، گالوانیزه و فولاد سخت دارد و بر اساس کاربرد آن در ساختمان می توان یکی از انواع کاندوئیت را انتخاب کرد؛ برای مثال در مکان هایی که رطوبت بالا است از سیستم لوله ای گالوانیزه یا پی وی سی استفاده می شود.

  • سیستم ترانکینگ

سیستم ترانکینگ

سیستم ترانکینگ

از این سیستم برای کابل های عایق دار استفاده می شود؛ سیستم ترانکینگ انعطاف پذیر است و می توان آن را در قسمت های مختلف و برای انواع کابل ها به کار برد. این سیستم در اندازه ها و شکل های گوناگون در دسترس است.

  • سیستم مینی ترانکینگ

از این سیستم بیشتر در دفاتر یا ادارات کوچک که مقدار کابل ها کم است، استفاده می شود. پشت سیستم مینی تراکینگ معمولا دارای چسب آماده است و شما می توانید آن را به دیوار بچسبانید.

  • سیستم دادو ترانکینگ

از سیستم دادو در ادارات یا ساختمان هایی که تعداد پریزهای برق زیاد است، استفاده می شود. داخل این سیستم دارای چندین قسمت است و به شما این امکان را می دهد که کابل های تلفن، برق و کابل های دیتا را در کنار هم اما به صورت جداگانه قرار دهید.

روش های دیگر مدیریت کابل

روش های دیگر مدیریت کابل

روش های دیگر مدیریت کابل

  • برچسب زدن به کابل ها

می توانید از برچسب های مخصوص برای متمایز کردن کابل ها یا بست های پلاستیکی برای دسته بندی کابل های مرتبط استفاده کنید.

  • بست کمربندی

بست های کمربندی بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند. این بست ها قابلیت انعطاف پذیری بالا دارند و استفاده از آنها آسان است. می توانید برای مرتب نگه داشتن کابل ها از این بست ها استفاده کنید.

  • گیره و کلیپس

می توانید با استفاده از گیره و کلیپس های خاص کابل ها را روی دیوار ثابت نگه دارید، این کار ازبهم ریختگی و گره خوردن کابل ها جلوگیری می کند.

  • پوشش کابل

با استفاده از این پوشش ها می توانید کابل های مرتبط را در یک دسته قرار دهدی. این پوشش ها از خمیدگی و شکسته شدن کابل جلوگیری می کنند.

انواع مدیریت کابل شبکه

انواع مدیریت کابل شبکه

انواع مدیریت کابل شبکه

  • مدیریت عمودی کابل شبکه

در این روش، دستگاه مدیریت کابل به صورت عمودی در داخل رک شبکه قرار می گیرد و کابل ها را در بالا و پایین رک، دسته بندی می شوند. تجهیزات مدیریت عمودی کابل، در سایزهای مختلفی موجود هستند و بر اساس اندازه کابل، می تواندی تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از مزایای سیستم مدیریت عمودی کابل ها، کاهش تداخل سیگنال ها، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به فضای زیاد است.

  • مدیریت افقی کابل شبکه

در این روش، کابل ها داخل یونیت های پلاستیکی یا فلزی قرار می گیرند و این یونیت ها در زیر یا بالای محل اتصال کابل ها، نصب می شوند. در روش مدیریت افقی کابل ها، کابل ها از یکدیگر جدا هستند و هر کابل جایگاه خاص خود را دارد.

از مزایای سیستم مدیریت افقی کابل ها، می توان به مسیریابی آسان کابل ها، مدیریت کابل های پشت و جلوی رک شبکه، امکان افزودن کابل شبکه اشاره کرد. با این روش کابل ها ایمنی بیشتری خواهند داشت.

سخن پایانی

شما می توانید از هر کدام از روش های ذکر شده برای مدیریت کابل ها در محل کار، منزل و تأسیسات صنعتی استفاده کنید. در زمینه سیستم های مدیریت عمودی و افقی کابل های شبکه باید با توجه به رک های شبکه، نیازهای کسب و کار و دیتا سنتر، کاربردی ترین سیستم را انتخاب کنید.

محصولات مرتبط

patch cord indoor 1

پچ کورد فیبر نوری Indoor

پچ کورد فیبر نوری Indoor

FIBER OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

PATCH CORD CAT6 UTP INDOOR

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟