مزایای و تفاوت های سبک کابل های فیبر نوری G652D و G652A2

مزایای و تفاوت های سبک کابل های فیبر نوری G652D و G652A2

آن ها را برخلاف گذشته خم کنید.

پارسیان فیبر ارتباط تولید کننده انواع کابل شبکه، کابل فیبر نوری و تجهیزات پسیو شبکه، این مطلب را برای شما انتخاب کرده است.

 

مشخصات G652D و G657A2 اشاره به ساختار شیشه ای کابل های فیبر نوری دارد. G657A و G652D فیبرهای انتخابی در پچ[۱] فیبرنوری هستند که به سیستم های سینگل مود[۲] منجر می شوند.

فیبرهای سینگل مود ITU-T G652D بیش از ۳۰ سال است که در همه شبکه ها استفاده می شوند. با سازگاری معکوسی که این فیبرها دارند، نگهداری و تعمیر آنها ساده تر است. قطر فیبر G652D ، ۱۰٫۴ میکرومتر در ۱۵۰ نانومتر است.

در فیبرهای G652D انتقال کمتری از دست می رود، که این موضوع کمک شایانی به ارتباطات راه دور می کند. (فواصلی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر). با این حال ، فیبرهای G652D مقاومت خمشی محدودی دارند.

فیبرهای G657A2، در نصب شبکه کابل دسترسی پیشرفته[۳]  استفاده می شود، جایی که مقاومت خمشی بالاتری مورد نیاز است. این فیبرها همچنین امکان کوچک شدن کابل ها و سخت افزارها فراهم می کند.

فیبر G657A2 با فیبر G652D کاملا سازگار است. قطر فیبر G657A2، ۹٫۸ میکرو متر در ۱۵۰ نانومتر است. تلفات اتصالات هنگام اتصال دو فیبر مختلف به یکدیگر کمی بیشتر است. فیبر G657A2 مقاومت بیشتری در برابر خمش دارد (شکل زیر را ببینید) ، و روش های استقرار کم هزینه را تسهیل می کند.

شعاع خمشی مربوط به الیاف G652 و G657

شعاع خمشی مربوط به الیاف G652 و G657

 

شکل ۱: شعاع خمشی مربوط به الیاف G652 و G657 را نشان می دهد.

مزایا

G652D: تلفات پیوندی پایین و میزان میرایی هنگام اتصال فیبرها به هم اندک است. برای فواصل طولانی موردی مناسب محسوب می شود.

G657A2: این فیبر کابل و شعاع نصب کورد[۴] کوچکتری دارد که امکان نصب کم هزینه، کوچک سازی و اتصال متراکم را فراهم می کند.

در فیبرنوری G657A2، شعاع خمش و انعطاف پذیری بهبود مناسبی پیدا کرده است. که این امر کمک شایانی به مدیریت بهتر کابل و مسیر یابی در مناطق متراکم می کند. بهبود شعاع خمش همچنین می تواند به افزایش چگالی در پچینگ تراکم بالا[۵] بیانجامد. فیبرنوری G657A2 محبوبیت زیادی در دیتا سنترها و استقرار شبکه های سازمانی پیدا کرده است.

[۱] Patch

[۲] Siglemode

[۳] Advanced Access Cable network Installation

[۴] Cord Installation Radii

[۵] High Density Patching

 

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟