اکستندر وای فای یا توسعه دهنده Wi-Fi چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر هرچه از روتر فاصله بگیرید ارتباط اینترنتی شما ضعیف تر می شود ، ممکن است برای نگه داشتن سیگنال قوی در سراسر خانه به دستگاه اکستندر نیاز داشته باشید.اگر مشکلات مربوط به اتصال در مناطق مختلف خانه شما بیش از حد معمول به وجود می آید ، احتمالا با یکی از مشکلات معمول اینترنت بی سیم مواجه شده اید و همه ما می دانیم که اکنون و با اوضاع کنونی که اینترنت نیاز اولیه هر شخصی در خانه است زمان مشکلات اینترنت نیست. خبر خوب این است که شما می توانید با یک دستگاه به نام توسعه دهنده  Wi-Fi یا همان اکستندر ،این اتصال ناخوشایند را تا میزان خوبی از ببرید.

توسعه دهنده Wi-Fi چیست؟

یک توسعه دهنده Wi-Fi با روتر شما (چه به صورت بی سیم و چه از طریق اتصال سیمی) متصل می شود تا به شما کمک کند سیگنال اینترنت شما را که ممکن است به دلیل وجود دیوارها ، انسداد مبلمان یا فاصله از Wi-Fi ضعیف شود را ، گسترش دهد و تقویت کند. این یک دستگاه جداگانه است که بین روتر بی سیم شما و مناطقی که می خواهید پوشش Wi-Fi قوی تری باشد قرار میگیرد.

توسعه دهنده های Wi-Fi چگونه کار می کنند؟

توسعه دهنده های Wi-Fi چگونه کار می کنند؟

توسعه دهنده های Wi-Fi چگونه کار می کنند؟

هنگامی که ارتباطی بین دستگاه متصل به اینترنت و روتر شما برقرار شد ، توسعه دهنده Wi-Fi  یا همان اکسستندر (گاهی اوقات به عنوان توسعه دهنده دامنه Wi-Fi نیز شناخته می شود) سیگنال موجود را گرفته و سپس آن را در یک منطقه  متفاوت از موقعیت Wi-Fi به عنوان یک شیء میانی برای برقراری ارتباط پخش می کند.

اکستندر به شما یک دامنه ارتباطی وسیع تر و قدرت اتصال بیشتری در سرتاسر محیط خانه میدهد. بزرگترین چالش یافتن مکان مناسب برای توسعه دهنده Wi-Fi یا همان اکستندر است. اکستندر باید آنقدر به روتر شما نزدیک باشد که بتواند سیگنال را بگیرد ، اما به اندازه کافی دور باشد که بتواند آن سیگنال را به اتاق یا محلی که نیاز دارید قدرت اتصال و سرعت اینترنت در آن نقطه بیشتر شود ، پخش کند.

آیا توسعه دهنده های Wi-Fi کارایی دارند؟

کارایی توسعه دهنده Wi-Fi به محل قرارگیری دستگاه و قابلیت اطمینان اتصال به اینترنت بستگی دارد. برخی از ارائه دهندگان اینترنت حتی اکستندر ها را به عنوان یک روش سریع و آسان برای گسترش دامنه سیگنال خود توصیه می کنند. بسیاری از کاربران اینترنت نیز، توسعه دهنده های Wi-Fi یا همان اکستندرها را یک راه حل عالی برای اطمینان بیشتر از اتصال اینترنت و کمک به افزایش دسترسی یکنواخت به اینترنت در سراسر خانه میدانند .

۳ دلیل برای در نظر گرفتن یک توسعه دهنده Wi-Fi یا همان اکستنددر برای خانه خود

۳ دلیل برای در نظر گرفتن یک توسعه دهنده Wi-Fi یا همان اکستنددر برای خانه خود

۳ دلیل برای در نظر گرفتن یک توسعه دهنده Wi-Fi یا همان اکستنددر برای خانه خود

نمی دانید ممکن است توسعه دهنده Wi-Fi برای خانه شما مناسب باشد؟ در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد:

  1. طبقه دوم فاقد اینترنت باشد

اگر شما خانه ای دارید که برخی از اتاق خوابهای آن در طبقه دوم وجود دارد، بهترین انتخاب برای شما خرید یک اکستندر است. اگر میخواهید اینترنت خود را به صورت عمودی گسترش دهید باید اکستندر را در طبقه ی بالایی قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر اتاق خواب دخترتان دقیقاً بالای اتاقی است که روتر در آن قرار دارد ، گسترش دهنده بی سیم را به جای محلی که در آن Wi-Fi قرار دارد ، در طبقه ی بالا و در نزدیکی درب اتاق دخترتان قرار دهید. سیگنال قوی دریافت شده در نزدیکی روتر به راحتی سایر کاربران Wi-Fi در طبقه بالا را پوشش می دهد.

  1. با افزوده شدن چندین کاربر سرعت بارگیری کم میشود

اگر متوجه شدید که با مراجعه بیشتر افراد به خانه و ورود به شبکه اینترنتتان، ازسرعت اینترنت خانه شما کاسته می شود ، یک اکستندر می تواند کمک کند با سرعتی برابر به  شبکه اینترنت دسترسی پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که از آخرین فناوری گسترش دهنده دامنه Wi-Fi یا همان اکستندر استفاده می کنید. همچنین ممکن است شما تمایل داشته باشید که یک Wi-Fi خانگی قوی تری دریافت کنید. این مهم است که شما از یک توسعه دهنده Wi-Fi دو بانده استفاده می کنید زیرا توسعه دهنده های قدیمی و تک باند در واقع می توانند سرعت اینترنت را کاهش دهند زیرا آنها سعی می کنند یک سیگنال را در فواصل زیاد ارائه دهند.

  1. Wi-Fi به بیرون نمی رسد

در تابستان ، ما عاشق گذراندن بیشترین زمان ممکن در خارج از منزل و در حیاط هستیم. اگر ارائه دهنده اینترنت شما قابل اعتماد است و برنامه ماهانه شما محدود به پهنای باند نیست ، باید بتوانید فواصل کمی از روتر مانند ایوان پشتی یا بالکن را به کمک اکستندر تحت پوشش اینترنت قرار دهید تا بتوانید خارج از منزلتان نیز از سرعت خوبی بهره مند باشید.

محصولات مرتبط

patch cord indoor 1

پچ کورد فیبر نوری Indoor

پچ کورد فیبر نوری Indoor

FIBER OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

کابل فیبر نوری OBUC

PATCH CORD CAT6 UTP INDOOR

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

Patch Cord CAT6 UTP Indoor

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

CAT6 SFTP LSZH INDOOR

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟