افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم

کند بودن شبکه وای فای یکی از مشکلاتی است که همه مردم در سر تا سر دنیا با آن مواجه هستند. ضعیف بودن سیگنال وای فای مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود می آورد. مشکلاتی از قبیل: وب گردی با سرعت کم، قطع شدن بازی آنلاین، قطع شدن فیلم آنلاین و غیره. این مشکلات سبب می شوند تا افراد عصبی شده و به فکر راه چاره باشند.

هنگامی که این مشکلات برای افراد رخ می دهد ابتدا فکر می کنند که خودشان به اشتباه کاری انجمام داده اند که باعث خرابی مودم شده است. اما به یاد داشته باشید که گاهی بدون این که شما کاری انجام دهید مودم دارای ایراداتی می شود که باید برای رفع آن ها اقدام نمایید. ما در این مقاله سعی داریم تا روش هایی را برای افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم به شما ارائه دهیم.

روش ها تقویت قدرت آنتن دهی وای فای مودم

گاهی اوقات برای افزایش قدرت مودم تنها کاری که افراد می توانند انجام دهند، نزدیک شدن و نشستن در کنار مودم است. آن ها فکر می کنند دیگر نمی توان کاری جز این را انجام داد. اما ما در ادامه این مقاله چند روش به شما آموزش می دهیم که با انجام آن ها قدرت آنتن دهی مودم شما قوی شده و می توانید در هر جا که بخواهید از وای فای استفاده نمایید. روش های تقویت قدرت آنتن دهی مودم شامل موارد زیر می باشد:

آپدیت کردن فریمور روتر

آپدیت کردن فریمور روتر

آپدیت کردن فریمور روتر

آپدیت کردن فریمور یکی از راه هایی است که آنتن دهی وای فای را قوی می کند. شرکت ها تولید کننده روتر همیشه به نرم افزار های خود امکاناتی را افزون می نمایند که بتوانند با آپدیت شدن سرعت مودم را بهبود بخشند. آسانی یا سختی آپدیت شدن روتر به شرکت تولید کننده و سازنده روتر دارد. برای به روز کردن فریمور باید به قسمت تنظیمات رفته و با انتخاب یک گزینه مدیریت روتر را به روز کنید. در مدل های قدیمی، باید به وب سیایت تولید کننده روتر رفته و فایل فریمور را دانلود نمایید. پس از دانلود کردن فایل فریمور، به قسمت تنظیمات رفته و آن را در این قسمت آپلود نمایید.

به روز کردن فریمور، علاوه بر افزایش قدرت آنتن دهی مودم، به بهتر شدن کارایی و امنیت مودم شما کمک شایانی می کند. پس شما باید آپدیت کردن فریمور را قسمتی از عادت های همیشگی زندگی خود قرار دهید. فرایند به روز رسانی فریمور ممکن است برای شما کاری مورد علاقه نباشد، اما ساده ترین روش برای افزایش قدرت آنتن دهی مودم شماست. 

یافتن بهترین مکان برای روتر

یافتن بهترین مکان برای روتر

یافتن بهترین مکان برای روتر

به یاد داشته باشید که همه مکان ها و اتاق ها برای قرار دادن روتر مناسب نیستند. در واقع اگر شما محل قرار گرفته روتر را تعویض نمایید، خواهید دید که قدرت آنتن دهی آن بیش از پیش خواهد شد. به عبارت دیگر محل قرار گیری روتر تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش قدرت آنتن دهی آن دارد. برخی از افراد فکر می کنند که اگر روتر را در گوشه های منزل بگذارند، بهتر است و قدرت آن افزایش می باید. اما، این افراد سخت در اشتباهند زیرا، قرار دادن روتر در مرکز خانه بهترین مکان قرار گیری روتر است و در این نقطه، روتر بهترین و پر قدرت ترین آنتن دهی را داراست. همچنین در این نقاط، سینگال های روتر در بیشترین حد ممکن خود قرار دارد.

روتر هایی که بی سیم هستند، باید به دور از هر گونه مانع قرار بگیرند. آن ها را نباید در قفسه ها یا در پشت اشیاء قرار داد زیرا این کار باعث می شود قدرت آنتن دهی آن به کمترین میزان ممکن برسد. همچنین قرار دادن روتر در کنار لوازم خانگی سنگین یا دستگاه ها برقی بزرگ هم باعث کاهش قدرت آنتن دهی آن می شود. پس بهتر است مکانی را برای قرار گرفتن مودم را انتخاب کنید که خالی از هر گونه اشیاء باشد.

تنظیم فرکانس وای فای

تنظیم فرکانس وای فای

تنظیم فرکانس وای فای

به تنظیمات روتر رفته و اطمینان حاصل نمایید که تنظیمات شما دارای بهترین بازدهی می باشد. برای روتر هایی که دارای دو باند فرکانس هستند، باید باند فرکانسی را به پنج گیکا هرتز تغییر دهید. با این کار کیفیت وای فای شما احتمالا بهتر از قبل خواهد شد. باند فرکانسی پنج گیگا هرتز علاوه بر کیفیت بالا، تداخل بسیار کمی با سایر شبکه ها دارد.

تغییر کانال

افرادی که در شهر ها و مناطق پر جمعیت زندگی می کنند، یک مشکل بزرگ به نام تداخل فرکانس دارند. سرعت وای فای این افراد تحت تاثیر سایر سینگال هاست که از سایر شبکه های وایرلس منتشر می شود. اغلب روتر ها خودشان به صورت اتوماتیک کانالی را برای شما انتخاب می کنند. اما ممکن است فردی که در نزدیکی شما قرار دارد هم از این کانال استفاده کند که باعث می شود قدرت آنتن دهی مودم شما کاهش یابد. در این حالت شما می توانید به قسمت تنظیمات رفته و کانالی را انتخاب کنید که کم ترین میزان شلوغی را داشته باشد. اما، روتر هایی که ارزان قیمت هستند، دارای یک کانال هستند و نمی توان آن را تعویض کرد هر چند که آن کانال بهترین کانال هم نباشد.

سخت افزار های قدیمی را کنار بگذارید

سخت افزار های قدیمی را کنار بگذارید

سخت افزار های قدیمی را کنار بگذارید

بهره گیری از تجهیزاتی که دارید، بهترین کار ممکن است. درست است که تا هنگامی که ابزاری شکسته و نابود نشود، می توان از آن استفاده کرد. اما، هنگامی که از نرم افزار های قدیمی استفاده می کنید، انتظار کیفیت خوب را نداشته باشید. روتر های قدیمی دارای باند کمی هستند و راهکار هایی که در بالا به شما ارائه دادیم، خیلی کم می توانند به شما کمک کنند. پس بهتر است روتر های به روز و جدید را تهیه نمایید تا وای فای ای با سرعت بالا و کیفیت خوبی را داشته باشید و اینترنت سرعت بالا را تجربه کنید. 

آنتن روتر را تعویض نمایید

آنتن روتر را تعویض نمایید

آنتن روتر را تعویض نمایید

آنتن خارجی را برای روتر هایی که از آنتن داخلی استفاده می کنند، نصب نمایید. آنتن های خارجی دارای سیگنال قوی تری هستند که باعث می شوند که قدرت آنتن دهی بهتر شود. شما باید از بین آنتن های همه طرفه، آنتن های یک طرفه را انتخاب کنید؛ زیرا، سیگنال را در یک جهت خاص می فرستند.

از رنج اکستندر استفاده کنید

از رنج اکستندر استفاده کنید

از رنج اکستندر استفاده کنید

یکی از مشکلات رایج افراد، فاصله زیاد روتر با افراد است. سیگنالی که بی سیم است دارای محدوده مشخصی است. افرادی که در خانه یا مکان های بزرگ زندگی می کنند، در همه نقاط منزل خود یا محل کار خود نمی توانند سیگنال قوی ای داشته باشند. اگر می خواهید که روتری قوی داشته باشید و در همه نقاط سیگنال قوی ای داشته باشید، از توسعه دهنده شبکه بی سیم یا رنج اکستندر بهره بگیرید. رنج اکستندر از نظر ظاهر شبیه به روتر های استاندارد است اما نحوه عمکرد آن متفاوت است. این دستگاه وای فای را روتر وایرلس گرفته و در نقاط دور تر منتشر می کنند.

ارتقا دادن وای فای به سیستم مش

ارتقا دادن سیستم افراد به مش، باعث می شود که افراد بتوانند در تمامی نقاط خانه یا محل کار خود سینگالی با کیفیت خوب و یکسان را دارا باشند. با گسترش دادن و تقویت کردن روتر، بهتر است از سیستم مش استفاده نمایید. برای این کار ابتدا باید یک نود را به طور مستقیم به مودم وای فای خود متصل کنید. سپس، نود های مختلفی که منتشر شده را در نقاط مختلف منزل یا محل کار خود قرار دهید. برای این که این امر را به بهترین روش به سرانجام برسانید، اپلیکیشنی ساخته شده است. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا از محل درست قرار گیری هر نود، اطمینان حاصل نمایید. 

دسترسی به اعماق روتر

برای این که بیشترین دسترسی را به روتر فعلی خود داشته باشید، باید سیستم عامل DD-WRT را بررسی نمایید. برخی  از تولید کننده ها روتر هایی را تولید کرده و به بازارا ارسال می کنند که یک نوع فریمور مبتنی بر لینوکس دارد. در این حالت شما باید فریمور DD-WRT دانلود کرده و نصب نمایید. این فریمور دارای کارایی بهتری نسبت به سایر فریمور هاست. همچنین این فریمور امکانات بیشتری را به شما ارائه می دهد. شما می توانید با این فریمور امکانات دلخواه و امنیت روتر را تنظیم کنید و سپس مستقیما بر روی رویر خود نصب نمایید.

کلام پایانی

امیدواریم که با انجام این روش ها مودم شما دارای قدرت بیشتری شود و آنتن دهی آن افزایش یابد. شما باید تمامی این مراحل را با حوصله انجام داده و اگر نتیجه دلخواه حاصل نشد با افراد متخصص مشورت کنید. افراد متخصص توانایی این را دارند که تمامی مشکلات شما را در این زمینه رفع نمایند. 

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مقاله
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟